صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵

انتقاد رئیس مجلس از حجم بالای اوراق قرضه در لایحه بودجه ۹۶

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یک نماینده گفت: میزان بالای اوراق قرضه در لایحه بودجه ۹۶ کل کشور به عنوان یک ایراد مطرح است.
کد خبر : 161653

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب در نشست علنی امروز (شنبه، 7 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 کل کشور گفت: اخطار اصل 55 را لازم است به هیات رئیسه اعلام کنم که دیوان محاسبات باید گزارش خود را درباره بودجه کل کشور ارائه کند.


نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی که در تبصره 5 لایحه بودجه سال 96 کل کشور بیان شده موجب ایجاد توقع در جامعه می شود.


وی در ادامه افزود: براساس مصوبه نمایندگان و پیشنهاد دولت در حال حاضر مجلس درباره رقمی در حدود 80 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت رای گیری می کنیم که رقمی در حدود 4 برابر عملکرد عمرانی کشور در سال های اخیر است .


فلاحت پیشه گفت: میزان بدهی دولت در حوزه های مختلف دانش بنیان، بدهی پیمانکاران، خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی و مواردی نظیر آن در میان مردم ایجاد توقع می کند.


وی تصریح کرد: اخطار بنده این است که دیوان محاسبات باید گزارش خود هرچه سریع تر عملکرد دولت در زمینه فروش اوراق قرضه را ارائه کند تا نمایندگان بدانند به چه میزان محقق شده است.


علی لاریجانی در پاسخ به فلاحت پیشه گفت: گزارش دیوان محاسبات مشتمل بر اعداد مدنظر شما به مجلس ارائه شده و شما می توانید آن را مورد مطالعه قرار دهید.


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: میزان بالای اوراق قرضه در لایحه بودجه 96 کل کشور به عنوان یک ایراد مطرح است. دولت می گوید که با مشکل بودجه مواجه است و منابع ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر