صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

عقب نشینی ترکیه : آنکارا خواستار تنش با تهران نیست

پس از آنکه مقامات جمهوری اسلامی به اظهارات ضد ایرانی رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان دادند و سفیر این کشور در تهران احضار شد، سخنگوی اردوغان گفت که آنکارا خواستار تنش با تهران نیست.
کد خبر : 161368

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت روزنامه حریت، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در عین حال مدعی شد که ایران باید از تلاش ترکیه برای مباره با داعش در عراق و سوریه قدردانی کند.


کالین مدعی شد: «ایران همسایه مهم برای ماست و ما همیشه خواهان گفت‌وگوی با ایران هستیم اما به این معنا نیست که تلاش ایران برای نفوذ در منطقه را نادیده بگیریم.»


وی در ادامه ادعا کرد: «ایران به بهانه درخواست سوریه نیروهایش را به سوریه می‌فرستد اما ترکیه این اقدام را غیرقانونی می‌داند.»


سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین گفت که با وجود انتقادات مسئولان ایرانی علیه ترکیه، آنکارا خواستار تنش با کشور همسایه نیست.


کالین همچنین در این نشست خبری از ملاقات رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ، روسای جمهوری ترکیه و آمریکا تا قبل از نشست ناتو در می (اردیبهشت) خبر داد.


او گفت که دو طرف به دنبال دیدار در حاشیه نشست ناتو بوده‌اند اما تلاش‌هایی برای برگزاری این دیدار پیش از نشست ناتو وجود دارد.




انتهای پیام/

ارسال نظر