صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
رئیس انجمن حمایت از بیماران سوختگی ایران:

سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می‌شوند

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوختگی ایران گفت: بر اساس آمارهای موجود سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی مشوند که حدود ۳۰ هزار نفر از آنها سوختگی عمیق داشته و نیازمند بستری در بیمارستان هستند.
کد خبر : 161359

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد جواد فاطمی در حاشیه ششمین کنگره کشوری سوختگی در مشهد با اشاره به اینکه تعداد بیماران و میزان ابتلا به سوختگی در ایران هشت برابر استانداردهای جهانی است، اظهار کرد:میزان مرگ و میر ناشی از سوختگی در ایران نیز زیاد است.


وی گفت: انجمن حمایت از بیماران سوختگی (ققنوس) از ۲ سال گذشته با هدف کمک به درمان و بازتوانی بیماران سوختگی و همچنین آموزش و پیشگیری از حوادث سوختگی فعالیت خود را آغاز کرده است.


فاطمی افزود: آموزش پیشگیری از حوادث سوختگی، راهکار اصلی حل مشکل سوختگی در ایران به شمار می‌رود.


این پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک اظهار کرد: سوختگی یک بیماری مظلوم و فراموش شده است چرا که این بیماران بعد از مرخصی از بیمارستان به ویژه افرادی که از ناحیه سر، صورت و دست دچار سوختگی می شوند، نیازمند حمایت‌های روانی برای بازگشت به اجتماع و خانواده هستند.


وی گفت: تاکنون یک میلیون مورد کمک به بیماران مبتلا نظیر کمک به درمان سوختگی، خدمات فیزیوتراپی و کار درمانی، حمایت های روانی و اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی از سوی انجمن حمایت از بیماران دچار سوختگی ارائه شده است.


وی نبود پوشش بیمه‌ای را یکی از مشکلات مبتلایان به سوختگی عنوان کرد و افزود: هزینه درمان هر یک درصد ابتلا به سوختگی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.


فاطمی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر در این زمینه کم کاری کرده اند و هم اکنون بسیاری از اقلام درمانی مورد نیاز بیماران سوختگی نظیر انواع پانسمان های سوختگی و پماد سوختگی زیر پوشش بیمه نیستند و از این نظر ظلم مضاعف به بیماران سوختگی شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر