صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵

موتورسیکلت پرنده + ویدئو

شرکت «هاورسرف» (Hoversurf) اخیرا از یک محصول جالب و هیجان‌انگیز رونمایی و اعلام کرده است که قصد دارد آن‌ را برای عموم در دسترس قرار دهد البته این وسیله فعلا اصلا امن نیست.
کد خبر : 161077

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از The Verge، انواع و اقسام پهپادها به شکل کوادکوپتر در آسمان جهان به پرواز درآمده‌اند و اخیرا نیز دبی اعلام کرد که یک تاکسی-پهپاد را برای نسل آینده حمل و نقل این شهر در نظر گرفته است. اکنون شرکت هاورسرف که در حوزه کوادکوپترها و انواع پرنده‌های دیگر فعالیت می‌کند از یک موتور سیکلت پرنده رونمایی کرده است.


این موتور پرنده که Scorpion-3 نام دارد به جای اینکه مانند هر تکنولوژی دیگری، ابتدا در صنایع نظامی و امنیتی مورد استفاده قرار بگیرد، برای خدمات شخصی و عمومی طراحی شده و قرار است از روز نخست به فروش عمومی گذاشته شود. اگرچه هنوز هیچ قیمتی برای فروش آن اعلام نشده است اما ریسک بسیار بالای پرواز با آن، نیازمند بیمه‌ای گران‌قیمت است تا در صورت آسیب از پس هزینه‌های درمانی بر آید.


این کوادکوپتر که دو حالت پرواز دستی و خودکار را دارد، در تمام حالات پرواز، مؤلفه‌های تعادل و سرعت حرکت را با کامپیوتر کنترل می‌کند اما مساله این است که تیغه‌های برنده و بسیار پرسرعت آن، با پاهای خلبان تنها چند سانتی‌متر فاصله دارند و صندلی خلبان هم دقیقا شبیه صندلی موتور سیکلت و کاملا بی‌ثبات است.







مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر