صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

ابراز تمایل ایران برای تولید خودروهای بالای 2500 سی‌سی در داخل

رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدار با هیأت تجاری سوئیسی با اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در صنعت خودروسازی گفت: اگر برند مطرحی به تولید خودروهای با کیفیت در ایران اقدام کند، ما زمینه‌های همکاری با کشور سازنده آن را به وجود می‌آوریم.
کد خبر : 16063

به گزارش گروه اقتصادی آنا و نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌الله افخمی راد اظهار کرد: برنامه ایران این است که تا شش سال آینده تولید سالانه خودرو را به سه میلیون دستگاه برساند، اما اکنون سالانه یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود.


به گفته او، زمینه مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه تولید خودرو و قطعات آن در داخل کشور مهیا شده‌است، اما اگر برند خودروسازی مطرحی در ایران اقدام به تولید خودروهایی با ظرفیت بیش از 2500 سی‌سی کند، زمینه‌های همکاری وجود دارد.


رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود ندارد، تصریح کرد: ممکن است برخی سرمایه‌گذاران خارجی از فضای حاکم بر ایران شناختی نداشته باشند، اما فضای ایران بسیار خوب و مردمانش مهمان‌دوست هستند.


وی با اشاره به اینکه همکاری در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و رشته‌های مرتبط با فناوری‌های نوین، زمینه‌های مورد علاقه ایران برای سرمایه‌گذاری هستند، تصریح کرد: ایران وضع بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری و تأمین نیاز کشورهای همسایه و آسیای میانی دارد. همچنین اطراف ایران بازار بزرگ مصرفی وجود دارد که نیازمند انواع کالاهاست.


رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به حجم صادرات ایران در سال 2014 یادآور شد: سال گذشته پنجاه میلیارد دلار کالا صادر کردیم که شاید کمتر از 10 درصد توان داخل کشور بود.


افخمی راد با ابراز تمایل برای سرمایه‌گذاری در رشته‌های مختلف صنعتی در ایران، اضافه کرد: برخی کشورهای همجوار که زیرساخت‌هایشان به خاطر وضع سیاسی حاکم بر آنها آسیب جدی دیده است، تمایل دارند برای تأمین نیازهایشان با ایران کار کنند.


وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم ضوابط و مقررات مربوط به صادرات و واردات ثبات داشته باشد، تأکید کرد: در زمینه مقررات و تنظیم روابط شرایطی حاکم شده تا تغییرات حداقلی در تعرفه واردات داشته باشیم و به تدریج آن را به کمترین سطح ممکن برسانیم. در واردات هم هیچ محدودیت غیرتعرفه‌ای وجود ندارد و تنها محدودیت ما ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر