صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

بالون‌های هوش مصنوعی گوگل اینترنت را به دیگر کشورها می‌برند

گوگل قصد دارد با ارسال بالون‌هایی به کشورهای در حال توسعه که با استفاده از هوش مصنوعی هدایت می‌شوند، اینترنت را در دسترس همه علاقه‌مندان قرار دهد.
کد خبر : 160002

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از فارس، در سال گذشته 3/5 میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده کردند. اما این رقم کمتر از نیمی از کل جمعیت جهان است و گوگل قصد دارد با ارسال بالون‌هایی به دیگر نقاط جهان بقیه مردم دنیا را هم آنلاین کند.


ظاهرا این طرح سریع‌تر از آنچه که تصور می‌شد در حال پیشرفت است، شرکت آلفابت به عنوان شرکت مادر تخصصی گوگل و هدایت‌کننده طرح مذکور می‌گوید که طرح یاد شده به سرعت در حال پیشرفت است و گروه مسئول این طرح با استفاده از الگوریتم‌های نرم‌افزار هوش مصنوعی قصد دارد هدایت و ناوبری بالون‌های یاد شده را دقیق‌تر کند تا آنها بتوانند با دقت کامل بخش‌هایی از جهان را تحت پوشش قرار دهند که به اینترنت دسترسی ندارند.


با استفاده از فناوری هوش مصنوعی این بالون‌ها دقیقا در نقاطی مستقر خواهند شد که به آنها نیاز است. البته گوگل از اجرای این طرح اهداف تجاری را نیز تعقیب می‌کند و به دنبال معرفی خدمات و نرم‌افزارهای خود است.


بالون‌های یاد شده از قابلیت هدایت خودکار برخوردارند که مدیریت و هدایت آنها را تسهیل می‌کنند و با استفاده از آن می‌توان برای هفته‌ها این بالون‌ها را به پرواز درآورد. انتظار می‌رود هند و مصر از اولین کشورهایی باشند که بالون‌های یاد شده در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر