صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
در گفت‌و‌گو با آنا

امیر حسینی: مسابقه جایزه بزرگ بانوان را در بهمن ماه برگزار‌ می‌کنیم/ منتظر پاسخ چمران هستیم

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون سعی می‌کنم پنج برنامه‌ای که باعث رشد و ارتقای شطرنج در ایران می‌شود را عملیاتی کنم.
کد خبر : 15979

امیر حسینی، سرپرست جدید فدراسیون شطرنج که امروز طی مراسمی که با حضور نصرالله سجادی برگزار شد این مسئولیت را برعهده گرفت در حاشیه مراسم معارفه‌اش در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا گفت: «سازمان دهی روابط عمومی، سازمان دهی لیگ شطرنج، توسعه مدارس شطرنج، سازمان دهی هواداران شطرنج و برگزاری مجمع استا‌ن‌ها پنج برنامه‌ای هستند که تلاش می‌کنم آنها را بهترین شکل ممکن انجام‌ دهم چرا که معتقدم با این پنج کار می توان تا حدودی عقب‌افتادگی گذشته را جبران کرد.»


وی در ادامه گفت: «برای اولین بار قرار است مسابقات جایزه بزرگ بانوان بهمن ماه سال جاری در ایران برگزار شود. برگزاری این رویداد ورزشی یک اتفاق بزرگ در شطرنج کشور است که در تلاش هستیم به بهترین شکل ممکن آن را برگزار کنیم. در این مسابقات 16 استاد بزرگ شطرنج و 11 استاد بزرگ بین المللی شرکت خواهند کرد که در 11 دور طی 14 روز با هم به رقابت خواهند پرداخت. حضور 27 شطرنج‌باز صاحب عنوان در جهان شطرنج یک اتفاق فرخنده برای شطرنج ایران در بخش بانوان است.»


امیر حسینی در ادامه و در پاسخ به این سوال که جایزه در نظر گرفته شده برای نفرات برتر این مسابقات چقدر است؟ «جایزه این مسابقات 75 هزار دلار است. البته هنوز این مبلغ تامین نشده‌ است و در حال حاضر مشغول رایزنی با تعدادی اسپانسر هستیم تا بتوانیم مبلغ جایزه را تامین کنیم. همچنین طی نامه‌ای به چمران رئیس شورای شهر این پیشنهاد را ارائه داده‌ایم که در صورت تمایل میزبانی این مسابقات را شورای شهر تهران قبول کند که البته هنوز رئیس شورای شهر به این پیشنهاد ما پاسخی نداده‌ است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون شطرنج
ارسال نظر