صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
مهدی محمودی در گفت‌وگو با آنا:

خطرمحرومیت تیم های ملی را تهدید نمی‌کند/ محرومیت ایران از سوی فیفا به یک شرط

مهدی محمودی وکیل بین المللی معتقد است، اگر فیفا امتیازی از یک باشگاه به خاطر پرداخت نکردن بدهی‌اش کم کرد، فدراسیون موظف است در جدول لیگ این امتیاز کسر شده را لحاظ کند و اگر فداسیون از انجام این کار سرباز زند، فیفا محرومیت‌هایی برای تیم‌های ملی درنظر می‌گیرد.
کد خبر : 159514

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بعد از اتفاقاتی که برای تیم‌های تراکتورسازی و استقلال در پنجره نقل و انتقالات زمستانی افتاد و این تیم‌ها بخاطر بدهی‌هایشان به بازیکنان و مربیان خارجی توسط فیفا جریمه شدند، زمزمه‌هایی مبنی بر جریمه تیم‌های ملی ایران از سوی فیفا به دلیل بدهی باشگاه‌های ایرانی بازیکنان خارجی شنیده شد.


مهدی محمودی وکیل بین المللی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص خطر محرومیت احتمالی که تیم‌های ملی فوتبال را تهدید می‌کند گفت: «فدراسیون هر کشور سازمان مستقلی است که نماینده فدراسیون جهانی فوتبال در آن کشور است و باید دستورات و برنامه‌های فیفا را در داخل کشورش پیاده کند. فدراسیون فوتبال ایران هم موظف است تمام بخشنامه‌ها و احکام فیفا را در فوتبال ایران اجرا کند.»


وی ادامه داد: «در مساله‌ای که برای باشگاه‌ها به وجود آمد، فیفا مهلت زمانی را برای حل این پرونده ها و پرداخت بدهی باشگاه‌ها به شاکیان خارجی درنظر گرفته و اگر در مهلت زمانی که فیفا تعیین کرد، باشگاه‌ها نتوانند بدهی‌های خودشان را پرداخت کنند، فیفا ملزم به کسر امتیاز و جریمه‌های دیگر علیه این باشگاه‌ها است. در چنین مواردی فیفا، فدراسیون فوتبال ایران را ملزم می‌کند تا احکامش را در قبال باشگاه‌های داخلی اجرا کند. به عنوان مثال اگر فیفا امتیازی از یک باشگاه به خاطر پرداخت نکردن بدهی‌اش کم کرد فدراسیون موظف است در جدول لیگ این امتیاز کسر شده را لحاظ کند و اگر فدراسیون از انجام این کار سرباز زند فیفا محرومیت‌هایی برای تیم‌های ملی درنظر می‌گیرد.»


محمودی افزود: «محرومیت‌هایی که فیفا برای تیم‌های ملی درنظر می‌گیرد به صورت جدی اجرا می‌کند و شامل تیم‌های پایه و حتی بزرگسالان هم می‌شود. به عنوان مثال اگر تیم‌ ملی بزرگسالان ما به جام جهانی روسیه صعود کند و فیفا بخواهد تیم ملی ایران را محروم کند، می‌تواند تیم ملی بزرگسالان ما را از حضور در جام جهانی روسیه محروم کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر