صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

۴۳ خودروی جدید در هر ساعت وارد تهران می‌شود

ورود خودروهای جدید به تهران در سال ۹۳ با رشد بیش از ۵۰ درصدی نسبت به سال ۹۲ از مرز یک هزار دستگاه در روز سبقت گرفت.
کد خبر : 15935

به گزارش گروه اجتماعی آنا، یک کار‌شناس برنامه‌ریزی شهری با استناد به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از آمار تولید خودرو در سال ۹۳ گفت: بر اساس این گزارش، در سال گذشته مجموعاً یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۶۴ دستگاه خودرو در کشور تولید شده که چنانچه یک سوم این خودرو‌ها وارد تهران شده باشند، ۳۷۶ هزار و ۷۲۱ دستگاه خودرو روانه خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران شده‌اند.


شهرام جباری‌زادگان با اشاره به اینکه به دلیل کاهش تولید خودرو در سال‌های اخیر، تعداد خودروهای جدید که وارد تهران می‌شوند، به کمتر از هزار دستگاه کاهش پیدا کرده و سه رقمی شده بود، افزود: این تعداد سال گذشته پس از سال‌ها، چهار رقمی شد و به بیش از هزار دستگاه افزایش پیدا کرد.


وی افزود: چنانچه یک سوم از مجموع یک میلیون و ۱۳۰ هزار خودروی تولید وارد تهران شده باشند، سال گذشته ۳۷۷ هزار خودرو به خیابان‌های پایتخت شده و به این ترتیب هر روز یک هزار و ۳۳ دستگاه خودروی جدید و به عبارتی در هر ساعت از شبانه روز، ۴۳ دستگاه خودروی جدید وارد معابر تهران شده است.


جباری‌زادگان با تأکید بر اینکه هر خودرو برای عبور و مرور به حداقل ۲۵ متر مربع فضای حرکتی نیاز دارد و برای حفظ وضع موجود، باید هر شبانه‌ روز ۲۶ هزار متر مربع و سالانه ۹ میلیون و ۴۱۸ هزار متر مربع خیابان و بزرگراه جدید در تهران احداث شود، اضافه کرد: با توجه به این اعداد و ارقام، پیش‌بینی ۳۷۶ هزار و ۷۲۱ فضای پارک خودرو که معادل یک و ۲۵۶ باب پارکینگ بسیار بزرگ طبقاتی می‌شود را نیز باید افزود.


این کار‌شناس برنامه‌ریزی شهری یادآور شد: نکته‌ای که در این میان مغفول مانده، نقش خودروسازان در افزایش روزافزون تراکم ترافیک در پایتخت و دیگر کلان‌شهر‌ها به موازات افزایش ۵۰ درصدی تولیدات آن‌ها در تأمین بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور تردد و توقف انبوه خودروهایی است که هر روز تولید و روانه تهران و سایر کلان‌شهر‌ها و شهرهای کشورمان می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر