شناسایی حدود 800 برند در زمینه صنایع دستی در کشور
به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نشست برندسازی در صنایع دستی با حضور و سخنرانی زینب شفیعی دکترای جامعه شناسی اقتصادی با رویکرد ساخت برند در رشته های مختلف صنایع دستی برگزار شد.
وی گفت: برند به طور فعالی با مخاطب و مصرف کننده در تعامل است، هنرمند و دست سازه او حتی گاهی به شکل یک مصلح اجتماعی رویدادهای اجتماعی را در آثارش بازتاب میدهد. این مسئله در برندهای جدید که بر اساس نام خالق برند شناخته میشوند و شبکهای از روابط اجتماعی که این یک نفر آن را شکل داده است، بیشتر دیده میشود.
شفیعی با تاکید بر چهار ویژگی برندها شامل تمایز، سبک، شبکه یا سازمان اجتماعی و اعتماد افزود: در عرصه تولید صنایع دستی ویژگی دوم برندهای جدید، نحوه آموزش است که برای آن دورههای تخصصی و کوتاه مدت وجود دارد و دیگری محصولات تولیدی در فضاهای مجازی است که مصرف کننده در آنها فعال است و میزان فروش هم بالاتر است.
وی با تقسیمبندی رشتههای صنایع دستی یه گروههای بزرگ مبلمان و دکوراسیون داخلی، زیورآلات، کیف و کفش، سفال و سرامیک، لباس و عروسک و زیرمجموعههای کوچکتر با آوردن مثالهایی بیان کرد: استفاده از نام شخص در نام برندهای جدید و نو ، امروزه بسیار رایج شده که در ارتباط گیری با مخاطب هم موفق بوده، وجود مواد اولیه مختلف از کمقیمت تا گرانقیمت، دست ساز بودن همه این محصولات، وجود و استفاده مفاهیمی سنتی و قدیمی و نوستالژیک از خط فارسی تا نگارههای فرش و کاشی و ایران باستان همه اینها خصوصیات و ویژگی برندهای موجود امروز در بازار است که توانستهایم شناسایی کنیم و چیزی حدود 800 برند در زمینه صنایعدستی را شناسایی کردهایم .
این فعال کار آفرینی بانوان و دانشآموخته جامعهشناسی اقتصادی همچنین با مهم خواندن زنان و کودکان به عنوان دو جامعه مهم مصرفکننده و هدف برای برندهای صنایعدستی، لزوم سرمایهگذاری و شناخت این دو جامعه را مهم و جایز شمرد.
نشست تخصصی برند سازی در صنایع دستی روز گذشته در محل سالن جلسات معاونت صنایع دستی با حضور جمعی از علاقهمندان و صاحب نظران برپا شد.
انتهای پیام/