صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

رونمایی از یک گروه تروریستی جدید در سوریه + فیلم

گروه تروریستی جدیدی موسوم به «جیش الجهاد» در جنوب سوریه اعلام موجودیت کرد.
کد خبر : 1590

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خبرنگار شبکه العالم در خبری اعلام کرد، گروه تروریستی «جیش الجهاد» فعالیت‌های خود را در شهرهای درعا والقنیطره در جنوب سوریه متمرکز کرده است.


این گروه جدید تروریستی از عناصر گروهک‌هایی مانند «ذوالنورین» و «جبهه ثوار سوریه» تشکیل شده است و از این گروه‌ها اقدام به عضو‌گیری می‌کند.


بر اساس این گزارش، گروه تروریستی جدیدی در جنوب سوریه تشکیل شده است که شعارهایی را همچون «پرچم متعلق به تشکیلات القاعده است» و «داعش حق تحکیم و تسلط بر منطقه را دارد» برای خود انتخاب کرده است.


این گروه تروریستی نام «جیش الجهاد» را برای خود انتخاب کرده است و بر اساس بیانیه‌ای که در زمان تشکیل این گروه صادر شده، اعضای وابسته به آن در گذشته عضو سایر گروه‌های تروریستی در سوریه بوده‌اند.


ستاد فرماندهی این گروه تروریستی جدید، سه سرکرده دارد که هر کدام وظیفه‌ای خاص دارند و هر یک، یکی از وظایف عمومی، قانونی و نظامی را برعهده گرفته است.


گروه تروریستی جیش الجهاد تصمیم دارد دادگاهی قانونی برای خود ایجاد کند. گروهک‌هایی که به این گروه تروریستی ملحق شده‌اند هشت تا ۱۰ کروهگ می‌باشند که در راس آن‌ها گروهک سرایا الجهاد است که در گذشته شایعه بیعت آن با گروه تروریستی داعش منتشر شده بود.


گروهک «ذوالنورین» در گذشته با حمایت‌های مالی و نظارت‌های ویژه کشور قطر تشکیل شده بود، به طوری که گردان اصلی آن نام حمد بن‌خلیفه امیر سابق قطر را بر خود گذاشته است.


منابع خبری می‌گویند تشکیل این گروه تروریستی جدید در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی است و هدف آن تشکیل منطقه‌ای در مرزهای فلسطین اشغالی و سوریه با عرض شش کیلومتر است.


قرار است در این منطقه گروه تروریستی جدید «جیش الجهاد» حضور داشته باشد تا به طور کامل جنوب سوریه تحت پوشش این گروه تروریستی قرار بگیرد.


تحلیل‌گران سیاسی زمان تشکیل این گروه مسلح را در ارتباط با حوادث اخیر جولان می‌دانند، زیرا بر این باورند که با تشکیل این گروه تروریستی رژیم صهیونیستی کمربند امنیتی خود را گسترش می‌دهد تا همه این منطقه را از ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان تخلیه کند تا هیچ مقاومتی از این منطقه دیده نشود و هیچ عملیات مشابه عملیات شبعا که حزب‌الله لبنان به اجرا درآورد، دیگر تکرار نشود.


حزب‌الله لبنان پس از عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه قنیطره، در عرض ۱۰ روز با اجرای عملیات مزارع شبعا انتفام خون شهدای خود را گرفت و کاروان نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که در نتیجه آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته و یا زخمی شدند.







انتهای پیام/

ارسال نظر