صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
معاون آموزشی وزارت بهداشت

توسعه آموزش پزشکی در بیمارستان‌های عمومی آموزشی آغاز می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت از آغار دوره مجازی 6 ماهه آموزش پزشک خانواده با همکاری سازمان بهداشت جهانی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : 158659

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر باقر لاریجانی، در مراسم افتتاح سلامتکده طب سنتی، بخش و درمانگاه پزشکی خانواده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: «بحث پزشک خانواده موضوعی است که در کشور در حال پیگیری است. ما حدود 12 هزار پزشکی عمومی در کشور داریم که این افراد نیاز به آموزش دارند و باید بسترهای آموزشی برای آنها فراهم شود.»


معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: «آموزش 6 ماهه مجازی پزشک خانواده با همکاری سازمان بهداشت جهانی و با استفاده از مدل‌های بین‌المللی برای پزشکان خانواده طراحی شده است و به زودی شروع می‌شود.»


او افزود: «در حال حاضر 10 دانشگاه علوم پزشکی در آموزش تخصص پزشک خانواده درگیر هستند و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم یکی از این دانشگاه‌ها است و در حال حاضر 200 دستیار پزشکی خانواده در کشور داریم. این برنامه‌ای است که در 1 و نیم سال گذشته پیگیری شده است. دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پتانسیل خوبی دارند و وقتی ماموریتی ملی به این دانشگاه‌ها داده شود به سرعت می‌توانند آن را گسترش دهند.»


لاریجانی گفت: «پزشکی خانواده با پزشکی عمومی متفاوت است و این تفاوت‌ها باید در عرصه خدمات ظهور پیدا کند و زمانی این اتفاق می‌افتد که آموزش این پزشکان با روشی متفاوت از روش‌های متداول صورت گیرد و فرد در عرصه خدمات درگیر شود.»


او گفت: «کار دیگری که آغاز می‌شود توسعه آموزش پزشکی در بیمارستان‌های جنرال آموزشی است که می‌تواند اثرات خوبی را در آموزش علوم پزشکی داشته باشد. نگاه تخصص گرایانه در آموزش علوم پزشکی باعث شده است تا آموزش‌های عمومی تحت تاثیر قرار بگیرد و آموزشی‌شدن بیمارستان و توسعه آموزش‌های عمومی در آنها کار خیلی ارزشمندی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر