صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
واحد بوکان در قالب‎ کارگاه آموزشی برگزار کرد

بررسی تعارض نقش‌ها و تقابل انتظارات همسران

کارگاه آموزشی ویژه خواهران با عنوان «بررسی تعارض نقش‌ها و تقابل انتظارات همسران» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.
کد خبر : 158632

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در این کارگاه آموزشی گفت: «بزرگترین اشتباهی که افراد پیش از ازدواج مرتکب می‌شوند، انتظارات غیرواقعی و نادرست از یکدیگر است. از این رو به علت اشتباه در توقعات پس از ازدواج آسیب می‌بینند و به همین دلیل می‌گوییم که باید انتظارات با توجه به اطلاعات موجود از طرف مقابل و تحلیل و بررسی آن، به‌واقعیت نزدیک‌تر باشد تا با هرگونه رویدادی ناگوار در آینده با روانی مقاوم و نفسی تربیت یافته به خوبی تعامل کنیم.»


دکتر انور ضیائی با توجه به تأثیرات منفی فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای افزود: «ماهواره و فضای مجازی جای دوستان و آشنایان را گرفته و جایگزین روابط خانوادگی و دوستانه شده است که آسیب‌هایی چون فروپاشی خانواده‌ها، تاثیرگذاری بر افکار عمومی، تهدید هویت فرهنگی، گسترش جرایم مالی اخلاقی سیاسی، کلاهبرداری و... را در پی دارد.»


عضو هیات علمی گروه روانشناسی واحد بوکان نیز درباره انتظارات همسران نسبت به یکدیگر اظهار کرد: «هنگامی‌که همسران از انتظارات یکدیگر اطلاع کافی نداشته باشند، به مرور زمان عشق و علاقه‌شان به یکدیگر کم می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت انتظارات نابجا، عشق و علاقه همسران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»


بیانه عبداالله‌زاده بر شناخت دختر و پسر از یکدیگر پیش از ازدواج تاکید کرد و گفت: «انتخاب همسر یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها در طول زندگی است و در حقیقت همه هیجانات، تولید مثل، تربیت نسل آینده ما به آن بستگی دارد.»


وی افزود: «گاهى لازم مى‌شود همسران به صراحت از رفتار نامناسب یکدیگر انتقاد کنند و از تندخویى بپرهیزند. در این صورت نیز باید به این نکته توجه کنند تا انتقاد آنان بى اثر و بى نتیجه نماند.»


رئیس درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی بوکان هم که از دیگر سخنرانان این کارگاه گفت: «زن و مرد در یک جامعه اسلامی به عنوان مکمل یکدیگر بسیاری از نیازهای روانی و اجتماعی هم را برآورده می‌کنند.»


دکتر نسرین رحیمی ادامه داد: «هر اندازه انتظارات و توقعات دختر و پسر قبل از ازدواج و در زندگی زناشویی واقع بینانه‌تر باشد، زندگی زناشویی موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.»


وی با توجه به عوامل خوشبختی در زندگی زناشویی، صداقت و صمیمیت را مهم‌ترین عامل استحکام روابط زناشویی عنوان کرد.


رحیمی درباره رفتارهای پیش از ازدواج اظهار کرد: «زندگی توام با عشق و محبت در کنار همسر، مهم‌ترین فاکتور ایجاد آرامش روحی است. ازدواج موفق یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کاهش افسردگی محسوب می‌شود.»


سحر خضری رئیس کانون امور بانوان شهرستان بوکان هم در این نشست به نیابت از این کانون از رئیس واحد بوکان به‌دلیل همکاری و برگزاری این کارگاها قدردانی کرد.


در بخش پایانی این نشست سخنرانان این کارگاه به پرسش‌های و نظرات حاضران در این کارگاه پاسخ دادند.


انتهای پیام/

برچسب ها: انور ضیائی
ارسال نظر