صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

مخالفان سوری هیات اعزامی خود را به ژنو معرفی کردند

مخالفان سوری امروز از تشکیل هیاتی 21 نفره شامل 20 نفر از نمایندگان گروه‌های نظامی به ریاست نصر حریری برای مشارکت در مذاکرات ژنو خبر دادند.
کد خبر : 158493

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری فرانسه، در فهرست ارائه شده از سوی مخالفان سوری برای نخستین‌بار اسامی نمایندگانی از «فهرست مسکو» مشاهده می‌شود، شخصیت‌هایی ازجمله قدری جمیل که از سوی روسیه حمایت می‌شوند.


علاوه بر این، در فهرست ارائه شده نام چند شخصیت در «فهرست قاهره» نیز مشاهده می‌شود. جهاد مقدسی، وزیر سابق امور خارجه سوریه ازجمله آن‌ها است.


ائتلاف ملی نیروهای مخالف سوریه امروز اسامی هیات اعزامی خود را منتشرکرد. در میان گروه‌ها نمایندگانی از فیلق الرحمان (نزدیک به دمشق)، تیپ سلطان مراد (نزدیک به ترکیه و فعال در شمال سوریه) و چند گروه معتدل در شمال و جنوب سوریه حضور دارند.


در این میان خبری از حضور نمایندگان گروه‌های ذی نفوذ ازجمله جیش‌الاسلام که محمد علوش یکی از رهبران و مذاکره‌کننده ارشدش در مذاکرات اخیر بود، نیست.


هیات عالی مذاکره‌کننده مخالفان سوری نمایندگانی از طیف‌های گسترده مخالفان انتخاب و نصر حریری را به‌عنوان رئیس هیات اعزامی معرفی کرده است. حریری 40 ساله متولد شهر درعا و دارای دکترای طب داخلی است که در زمینه مکالمه به زبان انگلیسی مهارت دارد.


طبق لیست ائتلاف، هیات مذاکره‌کننده تعدادی از اعضای خود را ازجمله بسمه قضمانی و فواد علیکو که سال گذشته در مذاکرات ژنو شرکت کرده بودند حفظ کرده است. همچنین نمایندگانی از «فهرست مسکو» همچون علاء عرفات، و «فهرست قاهره» همچون خالد محامید به عضویت هیات مذاکره‌کننده درآمده‌اند.


احمد رمضان، رئیس دفتر مطبوعاتی ائتلاف مخالفان سوری به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ «مشارکت نمایندگانی از دو فهرست بر شمار اعضای هیات عالی مذاکره‌کننده می‌افزاید و این بدان معنی است که همچون سال 2014 که مذاکره میان هیات‌های مخالفان و نظام سوریه برگزار شد، استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه هرگز کسی را به‌عنوان مشاور از سوی هر یک از طرف‌ها دعوت نمی‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر