صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پنج هدف کلان بندری سال آینده تعیین شد

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر از تعیین پنج هدف کلان بندر از سوی معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در سال 96 خبر داد.
کد خبر : 158223

به گزارش گروه اقتصادی آنا از مانا، عضو هیات عامل سازمان بنادر در جمع مدیران و معاونان امور بندری با تاکید بر پنج هدف کلان این معاونت در سال آینده واجرای دقیق آن متناسب با اهداف کلی این سازمان گفت:"افزایش ظرفیت اسمی بنادر بازرگانی از ۲۱۹ میلیون به ۲۲۵ میلیون تن" و "افزایش ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی از ۵.۴ میلیون TEU به ۶ میلیون TEU را به عنوان دو هدف دارای اولویت سازمان بنادر در سال ۹۶ قلمداد کرد


جلیل اسلامی افزود: ارتقاء ظرفیت بندراز لحاظ فیزیکی، زیرساختی و تجهیزاتی و همچنین از نظر نرم افزاری را شامل می شود.


وی در ادامه افزایش ظرفیت پایانه های مسافری از ۱۹.۲به ۲۰.۵، افزایش میزان جلب سرمایه گذاری از ۹۵ هزار میلیارد ریال به ۱۲۵ هزار میلیارد ریال و ارتقاء توان عملیاتی بنادر از طریق رشد نرم های عملیاتی به میزان پنج درصد نسبت به سال قبل را از دیگر اهداف کلان بخش معاونت بندری عنوان کرد.


عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کلیه مباحث مجموعه معاونت بندری به سه مفهوم "تجاری سازی"، "برون سپاری" و "آزادسازی" برمی گردد، تأکید کرد: دراین فرایند ابتدا باید مفاهیم تجاری سازی با ظرفیت های عملیاتی انطباق پیدا کند. سپس با تعریف پکیج های کاری و دستیابی به قابلیت های اجرایی، مرحله برون سپاری بر اساس پلان های اجرایی با برنامه سه ساله آغاز می شود. در مرحله سوم باید تعیین شود از نظر قیمت گذاری و مدیریت درست، کدام بخش ها آزادسازی شود.


اسلامی با بیان اینکه سازمان بنادر دربخش برون سپاری از سازمان های پیشرو در دولت است، گفت: طی ۱۵ سال گذشته و با آغاز فرصت های خصوصی سازی، سازمان بنادر درلایه های اول و دوم یعنی تجاری سازی و برون سپاری به سرعت پیش رفت و تجارب ارزنده کسب کرده است، اما در بخش ظرفیت های رقابت پذیری و آزادسازی باید شک و تردیدها را کنار بگذارد.


وی با تأکید بر اینکه در تمامی حوزه های وسیع معاونت امور بندری باید «تحلیل شکافت» انجام شود، گفت: لازم است مشخص شود بر اساس اطلاعات موجود و فرصت های آینده، بین میزان عرضه از طرف سازمان و تقاضای خدمات در بنادر چه تناسبی وجود دارد و بر اساس این تحلیل، فاصله ها الان به چه میزان است.


معاون امور بندری، جذب سرمایه گذاری را اولویت جدی سازمان بنادر عنوان کرد و گفت: این سازمان جذب سرمایه گذاری داخلی، خارجی و همچنین تلفیقی از داخلی و خارجی و با هر الگویی از مدل جذب سرمایه گذاری به شکل پروژه، پیشنهاد و پلان و یا حتی به شکل طرح پیشنهادهای اجرایی را کاملاً پذیرا است.


اسلامی حمل و نقل ترکیبی را به عنوان یکی از کامل ترین مصوبات مطرح شده در برنامه ششم برشمرد و با اشاره به توسعه ظرفیت های ریلی در بنادر گفت: در حال حاضر سهم ریل در بنادر سالانه ۱۵ درصد است که امکان ارتقای آن تا ۳۰ درصد وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر