هتل ۳ ستاره سپهر شهرستان بیرجند افتتاح شد
وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در ایران تازهتأسیس است افزود: «مقامات ارشد کشوری برای رونق و توسعه این صنعت تمام تلاش خود را انجام میدهند. باید از چنین مکانهای اقامتیی که بهعنوان برند استان هستند حمایت کرد.»
پرویزی با بیان اینکه خرج کردن در صنعت گردشگری ریختوپاش و هزینه نیست گفت: «کمک به سرمایهگذاران و رونق صنعت گردشگری استان نوعی سرمایهگذاری است. دستگاههای اجرایی مثل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری باید برای رونق مکانهای اقامتگاهی استان مانند هتل سپهر در کشور با هزینه خودشان تبلیغ کنند، زیرا صنایع تولیدی، خدماتی، مراکز علمی، اقامتی، گردشگری و... بهویژه در ابتدای کار نیازمند حمایت همهجانبه است.»
سیدمحمد آذرکار، مدیر هتل سپهر بیرجند، نیز در این مراسم گفت: «این پروژه را از سال 89 با همکاری ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری و سرمایهگذاری شخصی شروع کردیم.»
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 15میلیارد تومان در این پروژه سرمایهگذاری شده است افزود: «از این مبلغ، 7میلیارد تومان وام از بانکها دریافت کردیم.»
آذرکار با اشاره به اینکه 40 اتاق و امکان پذیرایی از 120 میهمان پیشبینی شده است گفت: «این مجموعه با استخر، سونا و جکوزی، چهار تالار پذیرایی میهمان، رستوران تابستانه، پارکینگ اختصاصی، کافیشاپ و چند فروشگاه برای عرضه محصولات بومی استان آماده ارائه خدمات به مسافران و مجاوران امام رضا(ع) است.»
آذرکار، با بیان اینکه ظرفیت تالارها برای برگزاری جلسات، همایشها و مراسم 400 نفر است، افزود: «بهزودی با خدمات بیشتری که ارائه میکنیم درجه هتل از 3ستاره به 4ستاره ارتقا خواهد یافت.»
وی ادامه داد: «ساخت و اداره هتل کاری نیست که یک نفر بهتنهایی بتواند انجام دهد، بلکه نیازمند کمک و همکاری دستگاههای متولی استان است تا بتوان توریسم و گردشگر جذب کرد.»
مدیر هتل 3ستاره سپهر بیرجند افزود: «تسهیل راههای مواصلاتی، افزایش پروازها، ایجاد جاذبههای توریستی و اکوتوریستی، حذف سختگیریهای نامتعارف امنیتی ازجمله مؤلفههای جذب گردشگر هستند و در این زمینه دستگاههای اجرایی و مردم میتوانند به صنعت گردشگری کمک شایانی بکنند.»
او بیان کرد: «در اتمام و آمادهسازی این مجموعه مشکلات زیادی پیش رو بود. بنگاههای اقتصادی مانند بانکها باید بهنحوی تأمین و توجیه شوند تا بتوانند تسهیلاتی در اختیار مراکز اقامتی قرار دهند که سودش متناسب با درآمد آن مجموعه باشد.»
آذرکار از دستگاههای اجرایی خواست تا اداره امور مربوط به اقامت مهمانان و پذیرایی از آنان را به مراکز اقامتی تأییدشده و کادر آموزشدیده واگذار کنند.
انتهای پیام/