صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
با اجرای برنامه‌های مختلف صورت گرفت/3

تداوم جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی+ تصاویر

جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همچنان با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی از جمله دیدار با خانواده شهدا، مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه، غبارروبی مزار شهدا، جشن انقلاب و ... استمرار و تداوم دارد.
کد خبر : 157429

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، هیأت رئیسه، استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان با حضور در منزل شهید اسدی واقع در دهستان چالماکندی، یاد و خاطرات شهید اسدی را گرامی داشتند.


در این دیدار دکتر ایوب سرافراز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان با گرامیداشت یاد و خاطرات شهدا و امام شهدا و از یادآوری خاطرات شهدا، الگو قراردادن شهدا و پیروی از شهدا را بهترین راه برای هدایت جامعه دانست.


در ادامه دیدار دانشگاهیان با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خانواده شهید اسدی تجلیل به عمل آوردند.


نمایشگاهی در دبیرستان دخترانه سما آباده به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد.


به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح نمایشگاه آیین سرزمین من در دبیرستان دخترانه دوم متوسطه سما آباده با حضور فرماندار، بخشدار، هیأت رئیسه دانشگاه و چند تن از مسئولان آموزش و پرورش و ادارات شهرستان برگزار شد.


در پایان این مراسم فرماندار با قدردانی از برگزارکنندگان نمایشگاه آن را یکی از برترین نمایشگاه های شهرستان معرفی کرد.



مراسم گرامیداشت دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سردرود برگزار شد.


معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور در مراسم گرمیداشت دهه فجر واحد سردرود گفت: «پژوهش نگین درخشان فعالیت‌های دانشگاهی است.»


ذاکری در این مراسم با توجه به رشد چشمگیر علمی و پژوهشی در مهمترین عرصه‌های علمی و جهادی خاطرنشان کرد: «در جهان امروز پیشرفت و توسعه کشورها بر مبنای علم و دانش استوار است. پژوهش و تولید علم و فناوری از مهمترین عناصر رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و سیاسی کشور به حساب می‌آید.»


وی ادامه داد: «توفیق در این زمینه‌ها در صورتی محقق می‌شود که در برنامه‌ریزی‌های هدفمند و کلان کشور، توجه مناسبی به امر پژوهش و فناوری صورت پذیرد. تاکنون کشوری در جهان دیده نشده است که بدون توسعه همه جانبه علمی به توسعه اقتصادی و صنعتی برسد. بنابراین لازم است پژوهش و فناوری به‌عنوان یک مسأله حیاتی و نیروی محرکه پیشرفت و توسعه پایدار و رسیدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه در اولویت قرار گیرد.«


در پایان این مراسم از فعالان فرهنگی در بین دانشجویان قدردانی به عمل آمد.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سردرود با خانواده شهید حسین براتی دیدار کردند.


معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور بابیان اینکه تکریم شهداء تکریم ایثار و اخلاص و تکریم دلهای نورانی و جان های لبریز از صفا و نورانیت است بر لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهداء تاکید کرد.
ذاکری بارزترین ویژگی شهدا را اوج عبادت و معبودیت خواند و اظهار کرد: شهدا ازجان خود در راه دین خدا و مملکت گذشتند و خداوند به پاس این از خودگذشتگی شان نورانیتی ابدی که تنها برای پیامبران و ائمه بود به آنها عطا کرد چرا که بهترین معبود درگاه حق تعالی هستند.


در پایان لوح تقدیری از سوی ستاد گرامیداشت دهه فجر به ابوی وی محمدعلی براتی اهدا شد.


به مناسبت دهه فجر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان پیاده روی و کوه پیمایی تفریحی ورزشی کردند.


همزمان با ایام الله دهه فجر، تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان اقدام به برگزاری برنامه پیاده‌روی و کوه‌پیمایی تفریحی و ورزشی کارکنان این واحد دانشگاهی کرد.


در این برنامه رئیس، چند تن از معاونان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان در منطقه چم آسیا، تجمع و پیاده‌روی و کوه‌پیمایی کردند و در پایان هم پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، ناهار را در طبیعت صرف کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج در دیدار با خانواده شهدا گفت: ما مقابل خون شهدا مسئولیم، هرچقدر در جامعه تلاش کنیم باعث خوشحالی شهدا می‌شود زیرا شهدا ناظر بر اعمال ما هستند.


علیرضا چمکوری در دیدار با خانواده شهید عبدالطیف لطیفی که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، افزود: نور شهدا هرگز خاموش نمی‌شود و عزت، اقتدار، سربلندی و موفقیت ما از وجود خون پاک شهداست.


وی یادآور شد: امنیتی که امروز در جامعه ما حاکم است در هیچ نقطه از دنیا وجود ندارد و همه اینها مرهون خون شهداست.


چمکوری بیان کرد: حضور در جمع خانواده معظم شهدا موجب تجدید روحیه در بین هر انسانی می‌شود، امروز دانشجویان ما باید از شهدا و خانواده معظم شهدا الگوبرداری کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج گفت: همه‌ چیز کهنه می‌شود اما آن چیزی که زمان را نمی‌شناسد و هرگز تغییر نمی‌کند، خون پاک شهداست که در تمام دوران نو و تازه است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در نشست علمی گفتمان انقلاب اسلامی که در سالن جلسات اداری واحد مینودشت برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: «گفتمان انقلاب اسلامی بر محور عدالت استوار بوده و با ظلم‌ستیزی، ساده‌زیستی و دفاع از محرومان عجین است.»


حجت‌الاسلام ابراهیم باغیشنی با بیان اینکه دین از انقلاب ما جدا نیست، تصریح کرد: «انقلاب اسلامی بر اساس دین اسلام شکل گرفته و نیاز جوانان امروز آشنایی بیشتر با ارکان و شاخص‌های اساسی این انقلاب است.»


وی دلیل حضور داوطلبانه مدافعان حرم را قداست سرزمین اسلامی دانست و افزود: «حضور در میدان نبرد با ظالمان و تکفیری‌ها، یک وظیفه و تکلیف الهی است.»


باغیشنی تصریح کرد: «اکنون علیرغم فرصت‌های خوبی که می‌توان در فضای مجازی از آن بهره برد ولی متأسفانه انحرافات اخلاقی و فرهنگی زیادی در این فضا وجود دارد که باید دانشگاهیان ورود جدی را در این عرصه داشته باشند و جوانان را از خطرات استفاده نادرست از این فضا آگاه کنند.»



همزمان با 19 بهمن روزی که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز نیروی هوایی ارتش نامگذاری شده است، روزی که در آن کارکنان نیروی هوایی در بیعت تاریخی با امام خمینی (ره) در 19 بهمن سال 1357 در روح انقلاب دمیدند، روزی که هیچگاه از ذهن و یاد ملت قدرشناس ایران اسلامی نخواهد رفت، دانش آموزان دبیرستان پسرانه سما خمینی شهر متوسطه اول از پایگاه شهید بابایی اصفهان بازدید و از زحمات پرسنل آن تشکر کردند.



به‌مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی یک دوره مسابقه دارت بین استادان و کارمندان در اتاق سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان برگزار شد و با انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد و به ترتیب رستم باقری، عسگر فیروزی زرگر و رامین ناصری مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و در پایان با اهدای جوایزی از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.


یک دوره مسابقه تنیس هم بین استادان و کارمندان در اتاق سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان برگزار شد و با انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد.


در این مسابقات به ترتیب میثم بهرامی، جعفر آذروند بیگدیلو و خلیل سپه اجیرلو مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.


در پایان با اهدای جوایزی از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.



همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب به اتفاق چند تن از استادان و کارکنان این واحد دانشگاهی از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای شهرستان داراب بازدید کرده و با اهدای شاخه گل یاد و خاطره آن شهدای گرانقدر را گرامی داشتند.


دکتر علی اصغر ایرج پور رئیس واحد داراب در جمع خانواده شهیدان محمد جعفر خادمیان پور ومحمد علی خلیلی دوتن از شهیدان عزیز جنگ تحمیلی اظهار کرد: به برکت شهدای انقلاب، امروز ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی بر قلل رفیع ومنیع افتخار ایستاده است.


وی گفت: تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیرقابل انکار است چراکه آنها به ما درس فداکاری، وفاداری، از خودگذشتگی، شجاعت، شهامت و صداقت آموختند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز به همراه رئیس دانشکده بهداشت اوز در دهه مبارک فجر با دو خانواده شهید احمدپور و نظافت دیدار و کرد.
دکتر محمدرضا عرفانی و عبدالعزیز خضری به همراهی جمعی از همکاران ابتدا با حضور در منزل پدر و دیگر اعضای خانواده شهید محمدامین احمدپور به روح بلند این شهید آزاده درود فرستادند.
محمد احمدپور، پدر شهید با قدردانی از دیدار روسای دانشگاه آزاد و دانشکده بهداشت گفت: «پسر شهیدم از سال 61 فعالیت بسیجی داشت و اصرار زیادی به حضور در جبهه های جنگ تحمیلی داشت که پس از چهار سال زندگی با رزمندگان در تاریخ 27 دی 1364 به درجه رفیع شهادت نائل شد.»
خالد احمدپور نیز به نقل خاطراتی از برادر شهیدش پرداخت و گفت: «وی هر موقع به خانه برمی گشت آرام و قرار نداشت و مرتب به یاد جبهه‌های جنگ و هم رزمان خود بود و صبر نداشت به جبهه برگردد.»
در ادامه این مسئولان به منزل عبداله نظافت، پدر شهید احمد نظافت رفتند و دقایقی با پدر و مادر این شهید به گفت‌وگو نشستند.
مادر شهید که با وجود کهولت سن از همسر افتاده با یک دست فلج نیز پرستاری می کرد از حضور دیدار کنندگان قدردانی و اظهار کرد: «شوهرم مدت 15 سال است که حالت فلجی دارد و قادر به حرکت نیست و با سر و سامان گرفتن فرزندانم خودمان دو نفری شده ایم با این حال خرسندم که از همسرم به عنوان سایه سرم پرستاری می کنم.»
وی افزود: «وقتی شما مسئولان عزیز در این مناسبت ها ما را به یاد می آورید و مقام شهید را ارج می نهید روح فرزند شهیدم را شاد کرده اید.»
دکتر محمدرضا زارعی، الهام غیاثی، فاطمه تمدنی و جواد شکیبا در این بازدیدها به نمایندگی از استادان، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند.


فیلم سینمایی یتیم‌خانه ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد اکران شد.
همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر فیلم سینمایی یتیم‌خانه ایران که با رویکرد استکبار ستیزی و نمایش خیانت‌های دول غاصب در مقطعی از تاریخ کشور عزیزمان با حضور گسترده دانشجویان، استادان و کارکنان در سالن اجتماعات شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد اکران شد.


معاون فرماندار شاهرود، مدیر آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولان این شهرستان از نمایشگاهی که به مناسبت ایام پیروزی انقلاب و دهه فجر در دبیرستان سما دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برپاشده بود، بازدید کردند.


معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در این بازدید گفت: «نمایشگاهی با عنوان انقلاب؛ دیروز، امروز، فردا در دبیرستان سما برگزارشده است که تا پایان دهه مبارک فجر بر روی عمومی مردم باز است.»


دکتر سید جواد حسینی افزود: «این نمایشگاه در راستای شناسایی اهداف انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان و افزایش بصیرت در بین آنان از روند شکل‌گیری انقلاب و اهداف آینده آن برپا شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر