صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

استقبال از دستگاه گاماکوتینگ TRC-300 در نمایشگاه فن بازار سلامت شمال شرق کشور

از دستگاه گاماکوتینگ TRC-300 محصول مشترک تولید شده در شرکت رازف، یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و شرکت دانش‌بنیان توس نانو در نخستین نمایشگاه فن بازار سلامت شمال شرق کشور استقبال شد.
کد خبر : 157253

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، برای اولین بار نمایشگاه فن بازار سلامت در شمال شرق کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محصولات دانش‌بنیان را عرضه کرد.


این نمایشگاه با حضور 30 شرکت دانش بنیان و 80 محصول تولید داخل در حوزه سلامت و در بخش‌های تجهیزات پزشکی، فراورده‌های دارویی، فناوری اطلاعات سلامت، لوازم بیمارستانی و تجهیزات رفاهی بیمارستانی به کار خود پایان داد.


در این نمایشگاه دستگاه گاماکوتینگ TRC-300 محصول مشترک شرکت رهپویان آبزی زیست فناور (رازف) یکی از شرکت‌های فعال در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و شرکت دانش‌بنیان توسعه فناوری‌های نوین (توس نانو) عرضه و با استقبال کم نظیری مواجه شد.


در این نمایشگاه دستگاه گاماکوتینگ TRC-300 محصول مشترک شرکت رهپویان آبزی زیست فناور (رازف) یکی از شرکت‌های فعال در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و شرکت دانش‌بنیان توسعه فناوری‌های نوین (توس نانو) عرضه و با استقبال کم نظیری مواجه شد

دکتر رضا کاظم پور عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی تولید این دستگاه درباره ویژگی‌های دستگاه گاماکوتینگ به آنا گفت: «این دستگاه، تنها دستگاه تولید شده در داخل کشور برای کوت کردن آنتی بادی‌های منوکلونال روی لوله‌های گاما یا میکروپلیت های الایزا (قابل استفاده در آزماییشات تشخیصی با روش آنزیم ایمونواسی) در مراکز پژوهشی و تولیدی ساخت کیت‌ها و ملزومات آزمایشگاهی است.


وی اظهار کرد: «اکنون نبود دستگاه مشابه داخلی و مشکلات ناشی از تحریم در واردات و پشتیبانی، تولیدکنندگان را با توجه به قیمت بالای تمام شده نمونه‌های وارداتی با مشکلات فراوان مواجه کرده که امید است در آینده نزدیک با توجه به طولانی بودن روند اخذ مجوزهای وزارت بهداشت این دستگاه به دست تولیدکنندگان و محققان داخلی برسد تا زمینه را برای استفاده از پتانسیل های بومی فراهم آورد.»


مرکز رشد واحدرودهن یکی از مهم ترین بسترهای مناسب برای تبدیل علم به ثروت است


کاظم‌پور مرکز رشد رودهن را به عنوان یکی از مراکز بسیار فعال و پراهمیت در شرق استان تهران معرفی کرد که می‌تواند در آینده نزدیک افتخارات بسیار بالایی را در منطقه به وجود آورد و با دعوت از همه استادان برای حضور فعال تر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، این مراکز را به عنوان یکی از مهمترین بسترهای بسیار مناسب برای تبدیل علم به ثروت دانست.


تولید مشترک بخش خصوصی با دانشگاه باعث همکاری مداوم می‌شود


مدیر عامل شرکت دانش بنیان توسعه فناوری‌های نوین (توس نانو) هم با توجه به استقبال کم‌نظیر مخاطبان این دستگاه در این نمایشگاه، تولید مشترک این دستگاه را زمینه ساز همکاری تیم تحقیقاتی این شرکت دانش‌بنیان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن دانست.


مهندس غرآبادیان با توجه به پتانسیل علمی و عملی بالا در بخش R&D این شرکت بیان کرد: «در آینده نزدیک با عرضه این دستگاه به بازار می توان بسیاری از محصولات مشترک مناسب در حوزه پزشکی را با همکاری های زمینه ای، میان صنعت و دانشگاه به بازار ارائه کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر