صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو با آنا؛

نتایج شمشیربازان ایران دنیا را متعجب کرد/ در «جاکارتا» و «توکیو» به دنبال کسب مدال هستیم

فضل الله باقرزاده گفت: امید زیادی داریم در مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا و مسابقات المپیک 2020 توکیو شمشیربازان ما به مدال دست پیدا کنند.
کد خبر : 157157

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی شمشیربازی ایران که در سال‌های اخیر بهترین نتایج تاریخ این رشته ورزشی در ایران را کسب کرد در مسابقات جهانی ایتالیا درخشش را ادامه داد و موفق شد با نایب قهرمانی مجتبی عابدینی مرد اول شمشیربازی ایران به مقام ششم این رقابت‌ها دست یابد.


فضل‌الله باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد سطح کیفی مسابقات جهانی ایتالیا گفت: «فدراسیون جهانی شمشیربازی برای بالا بردن سطح کیفی ورزشکاران این رشته در یکسال چند دوره از مسابقات جهانی را با حضور اکثر کشورهای صاحب سبک در این رشته برگزار می‌کند. مسابقات جهانی ایتالیا هم با حضور 156 شمشیرباز در سطح بسیار بالایی برگزار شد که درخشش تیم ملی ایران باعث شد تا رنک شمشیربازی ایران بهتر شود به طوری‌که از رتبه 8 دنیا به رنک 7 رسیدیم. همچنین عابدینی هم با عملکرد خوبش در این مسابقات از رنک 6 به رتبه 5 رسید.»


وی در رابطه با نتیجه فوق‌العاده مجتبی عابدینی در مسابقات جهانی ایتالیا بیان کرد: «نتیجه ای که عابدینی در سال‌های اخیر در شمشیربازی کسب کرد دنیا را متعجب کرد. عابدینی در مسابقات جهانی ایتالیا به مقام نایب قهرمانی رسید در حالی که قهرمانان بزرگ المپیک نتوانستند در این رقابت‌ها عنوان بهتر از پنجم کسب کنند. البته این نتایج به همه ورزشکاران شمشیربازی ارتباط پیدا می‌کند و فقط مختص عابدینی نیست.»


باقرزاده افزود: «ما در مسابقات جهانی سنگال به مقام قهرمانی جهان دست یافتیم که رئیس جمهور برای ما پیام تبریک فرستاد و این مساله از ارزش بالایی برخوردار است. در المپیک تا یکقدمی کسب مدال رفتیم و در رقابت‌های جهانی ایتالیا هم موفق شدیم تیم قدرتمند روسیه که قهرمان جهان است را 45 بر 44 شکست دهیم. تا چند سال گذشته مردم ما اطلاعات زیادی در مورد رشته شمشیربازی نداشتند ولی در حال حاضر پیگیر نتایج ورزشکاران این رشته ورزشی هستند و حتی در مسابقات المپیک هم شاهد بودیم که تا نیمه‌های شب برای تماشای مسابقات شمشیربازان بیدار می‌ماندند. شمشیربازی یکی از 3 رشته برتر المپیک است و در تمام کشورهای دنیا طرفدار دارد. در حال حاضر هم اکثر کشورهای دنیا روی این رشته ورزشی سرمایه گذاری کرده‌اند تا بتوانند نتایج خوبی را کسب کنند.»


رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص آینده این رشته ورزشی در ایران بیان کرد: «رشته شمشیربازی به صورتی است که ورزشکار این رشته می‌تواند در سن بالا هم در سطح بالای جهانی به رقابت بپردازد. البته ورزشکاران ما همه در سنین پایین هستند. در حال حاضر در رشته سابر پاکدامن، رهبر، ارسباران باهر و حدود 10 سابریست دیگر ما زیر 25 سال هستند و سال‌های سال می‌توانند برای ایران افتخارآفرینی کنند. ضمن اینکه مجتبی عابدینی هم در حال حاضر 31 سال سن دارد و قطعا ما برای مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا و مسابقات المپیک 2020 توکیو امید زیادی داریم که بتواند به مدال برسد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر