صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

نوربخش: وزارت بهداشت هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح روند حذف دفترچه‌های بیمه و پرونده الکترونیک سلامت در تامین اجتماعی گفت: هم اکنون وزارت بهداشت هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.
کد خبر : 156950

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر نپذیرفتن دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از سوی برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی اظهار کرد: امروز دکتر محمد آقاجانی، معاون وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد که با مراکزی که بیمه تامین اجتماعی را نپذیرند برخورد جدی خواهد شد زیرا نباید دود نقصان‌های ما به چشم مردم برود و تمام سعی‌مان این است که حق بیمه را بر اساس قانون هزینه کنیم.


مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی گفت: مطالبات داروخانه‌های تهران تا مهر ماه امسال پرداخت شده است و مطالبات داروخانه‌های شهرستانی نیز تا چند روز آینده تا مهر ماه پرداخت می‌شود. همچنین مطالبات پزشکان نیز تا شهریور به صورت صددرصد پرداخت شده است.


نوربخش درباره ایجاد پرونده الکترونیکی و حذف دفترچه‌های درمانی یادآور شد: ایجاد پرونده‌های الکترونیکی از دو سال قبل آغاز شده است. هم اکنون در 18استان دفترچه درمانی به طور کامل حذف شده و دیگر نیازی به دفترچه‌های درمانی در آن استان‌ها نیست. البته در استان تهران نیز 17 مرکز درمانی بدون دفترچه بیمه خدمات ارائه می‌دهند.


وی افزود: تا پایان سال تمامی مراکز ملکی تامین اجتماعی بدون دفترچه درمانی خدمات درمانی لازم را دریافت می‌کنند. در مراکزی که پرونده الکترونیکی اجرا شده است بیمه شده با شماره ملی خدمات لازم را دریافت می‌کند.


مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: تاکنون برای 36 میلیون نفر از 42 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی شماره اختصاصی تامین اجتماعی صادر شده و هر بیمه شده یک شماره مشخص خواهد داشت.


وی تاکید کرد: هلدینگ بیمارستانی تامین اجتماعی نیز شکل گرفته است و به دنبال آن هستیم تا تمامی مراکز درمانی مانند بیمارستان میلاد به صورت رقابتی نسبت به ارائه خدمت به بیمه شدگان اقدام کنند و تامین اجتماعی از آنها خرید خواهد کرد.


شرکت‌های دارویی تامین اجتماعی 1000 میلیارد تومان از وزارت بهداشت طلبکار هستند، گفت: آمادگی داریم از 18 هزار میلیارد تومان طلب تامین اجتماعی در سال 95 از دولت که مورد قبول سازمان مدیریت است، مطالبات وزارت بهداشت به صورت تهاتری پرداخت شود.


وی گفت: دولت تا سال 93 بر اساس حسابرسی انجام شده 89 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که در سال 95 ، 6 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: سید تقی نوربخش
ارسال نظر