صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
در صحن علنی شورای شهر مطرح شد

حکیمی‌پور: اعضای شورای شهر پیشنهاد تخصیص بودجه برای تجهیزات آتش‌نشانی دادند، اما شهرداری مدعی بود تجهیزاتش کامل است

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر باید مصوبات خود را تا مرحله اجرایی شدن پیگیری کند، گفت: سه سال پیش بعد از حادثه خیابان جمهوری، پیشنهاد تخصیص بودجه برای تجهیزات آتش‌نشانی از سوی شورا اعلام شد اما مسئولان شهرداری اعلام کردند که تجهیزات کافی در اختیارشان وجود دارد.
کد خبر : 156695

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، احمد حکیمی‌پور، در سیصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر باید مصوبات خود را تا مرحله اجرایی شدن پیگیری کند، اظهار کرد: به طور قانونی اعضا با شورای شهر تهران در ارتباط هستند. اگر قرار است در چارچوب قانون عمل شود، اعضای شورای شهر تنها می‌توانند از شهردار پاسخ خواسته و قادر نخواهند بود در رابطه با سایر وزارتخانه‌ها اظهارنظر کنند.


رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به ناهماهنگی و بی‌تدبیری در مدیریت بحران پلاسکو اضافه کرد: پیش از ریزش ساختمان پلاسکو در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مدیر روابط عمومی شهرداری تهران به جای مسئول شهری حضور پیدا کرد، این در حالی بود که مسئولان اصلی باید پاسخگو می‌بودند.


حکیمی‌پور توضیح داد: این گفت‌وگو نیمه‌تمام ماند زیرا مسئولان شبکه خبر متوجه شدند که فرد پاسخگو مدیرکل روابط‌عمومی شهرداری تهران است و وی در جایگاه پاسخگویی نیست.


وی با بیان اینکه قالیباف در زمان وقوع حادثه در قم بود، توضیح داد: این در حالی است که اگر قرار است وی از شهر خارج شود، باید یک نفر را به عنوان جایگزین به شورای شهر معرفی کند.


حکیمی‌پور با اشاره به ضعف در پاسخگویی به شهروندان تهرانی اضافه کرد: در شرایطی در جلسه امروز شورای شهر تهران،ئیس سازمان مدیریت بحران و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی حضور دارد، اما معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار برای پاسخگویی به اعضای شورای شهر حاضر می‌شود.


رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران به حادثه سال 92 خیابان جمهوری هم اشاره کرد و گفت: آن سال زمانی که شورا اعلام کرد اگر سازمان آتش‌نشانی تجهیزات کافی در اختیار ندارد، به این سازمان بودجه تخصیص یابد، مسئولان شهرداری اعلام کردند که تجهیزات کافی در اختیارشان وجود دارد.


حکیمی‌پور با اشاره به تغییر کاربری سوله‌های بحران در شهر تهران اضافه کرد: برخی از سوله‌های مدیریت بحران در شهر تهران به محل بازی و ورزش تغییر یافته است و باید جلوی این اتفاق گرفته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر