صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
معاون پرستاری وزارت بهداشت:

طرح سطح‌بندی مراقبت‌های پرستاری اجرا می‌شود

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح سطح بندی مراقبت‌های پرستاری در سطوح حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای خبر داد.
کد خبر : 156676

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمد میرزا بیگی در مراسم گرامیداشت روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این طرح پس از نظرخواهی از تمامی مجامع پرستاری و ساماندهی تربیت نیروهای مرتبط متناسب با سطح بندی در قالب حرفه‌ای شامل مراقبت‌های عمومی، مراقبت‌های تخصصی و غیر حرفه‌ای شامل مراقبت‌های اولیه، بالینی (کمک پرستاری/ بهیار یکساله با مهارت‌های مشخص) در سطح کشور اجرا شده است.


وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین در سطوح مراقبت‌های پرستاری 60 درصدحرفه‌ای (عمومی و تخصصی) و 40 درصد اولیه و غیر حرفه‌ای هستند.


معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر نقش بی‌بدیل پرستاران در پرستاری و مراقبت در بین گروه‌های سنی مختلف ‌و در طیف سلامتی تا بیماری در تمام سطوح و لایه‌های نظام سلامت، افزود: در حال حاضر پرستاران پا به پای علوم انسانی و تجربی در مرز دانش حرکت می‌کنند.


معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای طرح صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران بر اساس برنامه ششم توسعه، افزود: با ابلاغ و اجرای روند اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای به پرستاران تعداد 10 هزار نفر پرستار، در سراسر کشور، پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند.


میرزابیگی تاکید کرد: پرستاری ایران با این اقدام گام بلندی به سمت بین المللی شدن بر می‌دارد و یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی‌های بین المللی را کسب می‌کند.


وی ضمن اشاره به بازنگری و به روز رسانی شرح وظایف پرستاری با عنایت به پیشرفت دانش و تخصص‌های پزشکی با پیشرفت تکنولوژی و تامین نیازهای واقعی مردم در بالین و در سطح جامعه، گفت: ساماندهی پرستاری جامعه نگر علاوه بر پرستاری بالینی با هدف فعال کردن دفاتر پرستاری در سطح جامعه، تعریف دوره‌های مهارتی با هدف تربیت پرستاران برای بهره وری بیشتر در بالین و در سطح جامعه از اقدامات حوزه پرستاری است.


میرزا بیگی با اشاره به وجود بیش از 81 دانشکده پرستاری، افزود:اکنون 60 هزار دانشجوی پرستاری در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، رسالت حرکت در مرز دانش را انجام می دهند.


وی با اشاره به فعالیت بیش از 14 هزار مدیر پرستاری در لایه های مختلف مدیریتی تا سطح سر پرستاری، گفت: این افراد، حدود 150 هزار پرستار را در بخش‌های دولتی و غیر دولتی مدیریت می‌کنند و از این طریق در کنار سایر اعضای تیم سلامت به ارائه خدمات شبانه روزی مشغولند.


معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بکارگیری 35 هزار نیروی پرستار با روش‌های غیر دولتی، عنوان کرد: 16 هزار نیروی پرستار در قالب طرح تحول سلامت، 5 هزار برای جایگزینی مرخصی زایمان و 4 هزار دانشجوی سال اخر با آیین نامه مخصوص خود به کار گرفته شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر