صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای پیشگیری از 46 بیماری غیر واگیر

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از هدف گذاری برای پیشگیری از 46 بیماری غیر واگیر در کشور خبر داد و اظهار کرد: اکنون وزارت بهداشت قدرت پیش بینی، پیشگیری و برنامه ریزی و کنترل و مهار آن را دارد.
کد خبر : 156646

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد مهدی گویا در دوره فلوشیپ شمال شرق کشور که توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در محل هتل ثامن برگزار شد، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات اپیدمیولوژیک در جهان و به تبع آن در کشور ایران و روند رو به افزایش بیماری‌های غیر واگیر، نباید از بیماری‌های واگیر غافل شویم.


وی اظهار کرد: اکنون بیماری‌های واگیر تغییر شکل داده‌اند که به عنوان مثال می‌توان به بیماری‌های آمیزشی موجود اشاره کرد.


گویا ضمن اشاره به اینکه ما با بار سه گانه بیماری‌ها مواجهیم، از بیماری‌های واگیر، غیر واگیر و مصرف مواد اعتیاد آور به عنوان انواع بار بیماری‌ها یاد کرد.


وی در ادامه پیش بینی، پیشگیری، آمادگی و مراقبت از بیماری‌های واگیر هدف، پاسخ به همه گیری‌های با اهمیت کشور، تامین واکسن، دارو و لجستیک مربوط به زنجیره سرمای کشور و اجرای مقررات بین المللی بهداشتی را از 4 ماموریت اصلی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بر شمرد.


رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: با اجرای برنامه‌های هدفمند مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر هم اکنون شاهد ریشه کنی آبله، ریشه کنی فلج اطفال، حذف کزاز نوزادی و حذف جذام هستیم.


وی در ادامه به کمبود شدید نیروی انسانی، کمبود منابع برای اجرای مقررات بین المللی، کمبود شدید منابع مالی در جهت گسترش و تقویت برنامه‌ها، چالش‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تاثیر گذار بر اجرای برنامه‌ها، تغییرات آب و هوایی، بیماری‌های نوپدید و بازپدید، افزایش شهرنشینی و تغییر الگوی بیماری‌های واگیر و افزایش مسافرت‌ها و تجارت به عنوان مهم‌ترین چالش‌های پیش رو اشاره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر