صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

خطوط هوایی فرانسه اتباع 7 کشور مسلمان را به آمریکا می‌برد

خطوط هوایی فرانسه اعلام کرد این شرکت مسافران دارای تابعیت هفت کشوری را که پیشتر از سوی واشنگتن به آمریکا ممنوع‌الورود شده بودند پذیرش و به آمریکا منتقل می‌کند.
کد خبر : 156384

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العهد، خطوط هوایی فرانسه اعلام کرد پس از صدور حکم روز گذشته (جمعه) قاضی فدرال آمریکا که رای به تعلیق دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا داد، اتباع هفت کشور مسلمان که به‌طور موقت از سفر به آمریکا منع شده‌‌اند می‌توانند به این کشور سفر کنند.


ارویه ایشلر، سخنگوی خطوط هوایی فرانسه گفت: «از امروز دستور دادگاه فدرال اجرایی شده است و اتباع هفت کشور مذکور می‌توانند بار دیگر به آمریکا سفر کنند بدین شرط که اسناد و ویزاهای معتبر در اختیار داشته باشند.»


وی افزود:‌ «نمایندگان دولت آمریکا در پاریس به خطوط هوایی محلی اعلام کردند که می‌توانند خدمات جاری خود را برای سفر اتباع ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن از سر بگیرند.»


به گزارش آنا، پیش از خطوط هوایی فرانسه شرکت خطوط هوایی قطر اعلام کرده بود که به اتباع هفت کشور ممنوع شده از سفر به آمریکا از جمله اتباع ایرانی اجازه می‌دهد تا به آمریکا سفر کنند.


جیمز رابرت، قاضی فدرال ایالت سیاتل روز گذشته (جمعه) دستور داد که ممنوعیت صادره از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا درباره ممنوعیت موقتی ورود پناهجویان از سراسر جهان و اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا متوقف شود.


دونالد ترامپ 27 ژانویه (8 بهمن) در دستوری اعلام کرد که هیچ پناهجویی از هر نقطه از جهان به مدت چهار ماه حق ورود به آمریکا را ندارد. همچنین بنا به این دستور، اتباع کشورهای ایران، ‌عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن نیز به مدت 90 روز حق ورود به آمریکا را نخواهند داشت. این دستور باعث شده بود تا در فرودگاه‌های آمریکا تظاهرات‌هایی علیه ترامپ انجام شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر