صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

«یخچالی» و« عراقچی» دو مدعی جدید بسکتبال آسیا

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی از عملکرد دو ملی‌پوش ایران و لبنان تمجید کرد.
کد خبر : 156361

به گزارش گروه ورزشی آنا از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به دو بازیکن جوان آسیا اشاره کرد که در آینده خبرسازتر خواهند بود. دو بازیکنی که در رقابت های غربی آسیا نیز حضور داشتند. یکی از این دو بازیکن «بهنام یخچالی» است که در تیم‌ ‌ملی ایران حضور دارد و دیگری «وائل عراقچی»، ملی‌پوش لبنان است.


در این گزارش آمده است: «لبنان و ایران دیدار حساسی در رقابت‌های غرب آسیا داشتند، اما هیچ چیز در این مسابقه حساس‌تر از رقابت «بهنام یخچالی» و «وائل عراقچی» نبود. در لحظه‌ای از نیمه دوم مسابقه این دو بازیکن که از پنج سال قبل و در رده جوانان برابر هم به میدان رفته اند وارد دیگری شدند.»


این دو پنج سال قبل در رقابت‌های جوانان آسیا برابر هم بازی کردند و رقابت‌شان از آن روز آغاز شد. در آن مسابقه ایران و لبنان در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند و ایران به سادگی و ۸۴ بر ۴۷ لبنان را برد. در روزی که عراقچی سه امتیاز آورد بهنام یخچالی با ۱۷ امتیاز ستاره بود.


وائل تورنمنت را با میانگین ۲۰.۳ امتیاز ، ۵.۶ ریباند و دو پاس منجر به گل و ۱.۷ ریباند در هر مسابقه تمام کرد و بهنام یخچالی میانگین ۱۷ امتیاز ، ۴.۴ ریباند، دو پاس منجر به گل و ۲.۲ توپ ربایی به نام خودش ثبت کرد. در مسابقات قهرمانی آسیایی سال ۲۰۱۵ ایران و لبنان برابر هم بازی نکردند، اما هر دو بازیکن نقش موثری برای تیم‌شان داشتند. عراقچی به عنوان گارد اصلی لبنان وارد زمین شد و میانگین ۲۶ ‌ ‌دقیقه بازی در هر مسابقه را ثبت کرد. دیدار لبنان برابر قطر اوج درخشش عراقچی بود که ۲۱ امتیاز کسب کرد.


در طرف مقابل بهنام یخچالی کمتر توانست خودش را در این تورنمنت نشان دهد. یازده ‌دقیقه میانگین زمان حضورش در هر مسابقه بود. او میانگین چهار امتیاز، ۳.۱ ریباند و ۱.۳ پاس منجر به گل در هر مسابقه داشت. این اتفاق به این دلیل افتاد که یخچالی به عنوان جایگزین صمد نیکخواه بهرامی و حامد آفاق بود و در زمان این دو ستاره نمی‌توانست زمان زیادی برای خود به دست بیاورد.


۲۰۱۶ سال بهنام بود و او توانست از زیر سایه نیکخواه و آفاق خارج شود. در واقع او بازیکن موثر ایران در انتخابی المپیک بود. او در فیبا آسیا چلنج ایران هم فوق‌العاده‌ بود. همین موضوع باعث شد تا خیلی‌ها یخچالی را مرد اول بسکتبال ایران در سال آینده بدانند به خصوص زمانی که او در کنار ستاره‌ای همچون حامد حدادی به میدان می رود.


اکنون این دو جوان توانمند از یک نسل بسکتبال آسیا هستند که جایگاه‌شان در قاره را می‌سازنند و در غرب آسیا نیز به میدان رفتنه‌اند.در سه مسابقه نخست عراقچی میانگین ۱۳.۳ امتیاز، ۲.۷ ریباند، ۲.۷ پاس و ۱.۷ توپ ربایی ثبت کرد و یخچالی نیز میانگین ۱۴.۷ امتیاز، چهار ریباند و دو پاس منجر به گل داشت.


هر دو بازیکن شاید هنوز جای ستاره‌های تیمشان را نگرفته اند، اما فوق‌العاده‌ در چشم هستند و خوب کار می‌کنند.


نکته جالب توجه در تقابل این دو تفاوت در نوع بازی آنها است. عراقچی اکنون به دلیل شجاعت و نفوذهای سریع به زیر سبد به «دراگیچ» آسیا معروف شده و یخچالی نیز یک نمونه کوچک‌تر از صمد نیکخواه بهرامی است. او از داخل و بیرون امتیاز می‌آورد. او قدرت مانور بالایی در زمین دارد و به خوبی هم تیمی‌هایش را در موقعیت‌های مناسب پیدا می‌کند. راحت می‌توان گفت‌ بهنام ترکیبی عالی از نیکخواه، آفاق و کامرانی است.


به طور حتم لحظه‌های جذابی در آینده رقم خواهد خورد. زمانی که این دو بازیکن در قالب تیم‌هایشان برابر هم قرار می‌گیرند. نمی‌توان گفت‌ کدام یک بازیکن بهتری است، اما می‌توان از تماشای تقابل آنها لذت برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر