صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۴۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

عملیات غیرممکن امیر در خانه برانکو/ سرخ‌‌های محروم تبریز امیدوار به ماندن در کورس قهرمانی

دیدار تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی امروز در سایه محرومیت تیم تبریزی برگزار می‌شود.
کد خبر : 156192

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، آخرین دیدار هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران امروز از ساعت 15 با برگزاری دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. دیداری که حساس‌ترین دیدار این هفته است و باتوجه به اتفاقات عجیبی که برای سرخ‌پوشان تبریزی رخ داد شانس پیروزی سرخ‌پوشان تهرانی را بیشتر کرده است.


تراکتورسازی


تیم امیر قلعه‌نویی خود را آماده کرده بود تا امتیازاتی که در هفته‌های گذشته به‌‌دلیل تساوی‌های دور از انتظار خانگی برابر حریفان پایین جدولی از دست داده است را در دیدار با پرسپولیس جبران کند. برطرف شدن مصدومیت بازیکنان کلیدی نظیر مهدی کیانی، محمد ایرانپوریان و مهدی شریفی و آمدن سجاد شهباززاده تا حدود زیادی تراکتوری‌ها را امیدوار کرده بود در جدال 6 امتیازی با شاگردان برانکو برنده شوند تا فاصه‌شان را به 3 امتیاز کاهش دهند و امیدوار به این باشند که پرسپولیس را در ادامه رقابت‌های لیگ برتر بگیرند اما پنج‌شنبه شب درست زمانی که تبریزی‌ها آماده بودند تا از طریق سیستم بین‌المللی TMS فیفا قرارداد شهباززاده را نهایی کنند، متوجه شدند به دلیل شکایت حمزه یونس محروم هستند و نمی‌توانند قرارداد هیچ بازیکنی را نهایی کنند. البته این تنها مشکل سرخ‌های تبریزی نیست چرا که به گفته سازمان لیگ نمی‌توانند از امید عالیشاه، احمد نوراللهی و هاشم بیگ‌زاده نیز استفاده کنند تا شرایط تبریزی‌ها برای جدال با پرسپولیس بسیار دشوار شود.


حالا تراکتورسازی با قدرت همیشگی خود برابر پرسپولیس بازی نمی‌کند و این موضوع از جذابیت این مسابقه مهم کم می‌کند. تیم امیرقلعه‌نویی که به واسطه فاصله 6 امتیازی خود با پرسپولیس صدرنشین باید در این دیدار به پیروزی برسد، ناچار به انجام بازی تهاجمی است و مساوی کمکی به این تیم نمی‌کند. با این حساب باید ببینیم تراکتوری که نیمی از مهره‌های اصلی خود را در اختیار ندارد آیا می‌تواند برابر تیمی که در نیم‌فصل دوم تمامی بازی‌ها خود را با پیروزی و بدون دریافت گل خورده به پایان رسانده نتیجه قابل قبولی بگیرد و با 3 امتیاز به تبریز برگردد.


پرسپولیس


شرایط سرخ‌پوشان پایتخت بسیار خوب است. آنها با 44 امتیاز صدرنشین لیگ هستند و در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند. حریف این هفته آنها تیم دوم جدول است اما محرومیت چند بازیکن تاثیرگذار این تیم در این بازی مهم بدون شک کمک شایانی به تیم برانکو ایوانکوویچ می‌کند. شاید تنها نگرانی که سرخ‌های تهران دارند بازیکنان دو اخطاره آنها هستند که در صورت دریافت کارت زرد دربی 84 مقابل استقلال را از دست می‌دهند. اگرچه سرمربی پرسپولیس پیش از این عنوان کرده که بازی با استقلال هم مثل دیدار با تراکتورسازی 3 امتیاز دارد و تیمش امتیازهای دیدار با حریف این هفته خود را فدای دربی نمی کند. تنها محروم سرخ‌های پایتخت در بازی امروز علی علی‌پور است که در 19 بازی قبلی تنها یک گل زده است و به طور حتم نبودنش ضرری به پرسپولیسی‌ها نخواهد زد.


باید دید شاگردان برانکو می‌توانند با پیروزی در این بازی مهم فاصله‌شان با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود به 9 امتیاز برسانند و در فاصله 10 هفته تا پایان رقابت‌های لیگ بیش از هر زمان دیگری به قهرمانی نزدیک شوند یا اتفاق دیگری رخ می‌دهد.






انتهای پیام/

ارسال نظر