دردسرهای توسعه بیرویه جایگاههای سوخت
بیژن حاج محمدرضا در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه فعلی بسیاری از جایگاهداران، جایگاههای خود را اجاره میدهند، اظهار کرد: به دلیل نبود توازن هزینهها و درآمد، جایگاهداران علاقهای به جایگاهداری ندارند.
وی با بیان اینکه تا پیش از سال 77 جایگاهها به صورت منطقی و علمی احداث میشدند، افزود: به طور مثال در حالی که تا همین چند سال پیش در سه راه ورامین تنها سه جایگاه وجود داشت، پس از اعطای مجوز احداث غیرمنطقی به جایگاهها، هماکنون 17 جایگاه در محدوده بین سهراه ورامین تا شهر ورامین وجود دارد که باعث کاهش درآمد جایگاهها شده است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در برخی نقاط کشور جایگاهها دیوار به دیوار هم احداث شدهاند، تصریح کرد: نیازی به این همه جایگاه نیست و مجوز احداث جایگاه صرفا برای آبادانی زمینهای آن محدوده صادر میشود.
به گفته حاج محمدرضا در برخی نقاط شمال غرب تهران قیمت زمین جایگاهها به اندازهای افزایش پیدا کرده که عملا جایگاهدار به دنبال فروش ملک خود است تا از این طریق بهره ببرد. از طرفی به دلیل قیمت بالای زمین در محدودههای شمالی شهر تهران کسی حاضر به سرمایهگذاری در این محدوده نیست.
رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور بر حمایتهای مسئولان از صنعت جایگاهداری تاکید کرد و افزود: برای احداث جایگاه سوخت در برخی نقاط کلانشهرها نیاز به حمایت دولت به شدت احساس میشود، چون در غیر این صورت، امکان توسعه جایگاه در نقاط گرانقیمت کلانشهرها وجود ندارد.
وی همچنین درباره جایگاههای مرزی کشور نیز اگفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت، سهمیه بنزین جایگاههای مرزی نصف شد و به همین دلیل بسیاری از رانندگان تا قبل از ورود به شهرهای مرزی سوختگیری میکنند و از این جهت جایگاههای مرزی عملا مشتری ندارند.
انتهای پیام/