صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آنا

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اثر پایدار آیت‌الله هاشمی میراث گرانقدر آیندگان است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از رشد و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان، منطقه و مجلس، خدمات این دانشگاه را در استان‌های مرزی و جنوبی خوب ارزیابی کرد.
کد خبر : 155191

همایون یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم گفت: «توانایی دانشگاه آزاد اسلامی از جهت فضاهای علمی و آموزشی و هیات علمی مناسب است، از این رو تعداد دانشجویان بالایی جذب این دانشگاه شده‌اند. امیدواریم که این رشد و تعالی بیشتر شود و ما آماده‌ایم که به این رشد و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی چه در حد منطقه، استان یا از طریق مجلس کمک کنیم.»


یوسفی ادامه داد: «مشکل ارتباطات صنعت و دانشگاه در همه دانشگاه‌های کشور وجود دارد و فرقی هم نمی‌کند کدام دانشگاه باشد، یکی از راه‌های توسعه پایدار کشور این است که این اتصال انجام شود. ولی با توجه به توانایی دانشگاه آزاد اسلامی و در دسترس بودن این دانشگاه به نظر می‌رسد بهتر بتواند اثرگذار باشد و از این طریق هم به دانشگاه، هم به دانشجویان و هم به صنعت کمک می‌شود.»


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: «هموار کردن این مسیر نیازی به تصویب قوانین ندارد ولی امکان دارد که نیاز به هماهنگی بیشتر منطقه‌ای باشد که ما در این زمینه حتما به دانشگاه آزاد اسلامی کمک می‌کنیم.»


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی با خدمات جمعی‌ای که انجام داده است در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان تاثیر‌گذار بوده است، این دانشگاه در استان‌های مرزی و جنوبی اشتغال خوبی ایجاد کرده است، هرچند که می‌دانیم دانشگاه آزاد اسلامی مسئول ایجاد اشتغال نیست، با این حال این دانشگاه سهم بزرگی در اشتغال کشور داشته است. در استان‌های مرزی هم این دانشگاه به خوبی فعالیت‌هایی انجام داده است.»


او درباره تاثیر آیت‌الله هاشمی در رشد و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ «آیت‌الله هاشمی تاثیر شگرفی در توسعه علم و فرهنگ داشتند و به ویژه توانستند در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار اثرگذار باشند. اثر ایشان پایدار است و برای آیندگان یک میراث گرانقدر است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر