صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
25 میلیون ایرانی عضو شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان هستند

ضرورت توجه برنامه‌نویسان ایرانی به ساخت اپلیکیشن‌های ایرانی

طبق آمارهای منتشرشده در ایران، ۲۵ میلیون نفر از کاربران تلفن‌های هوشمند عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان مانند تلگرام، واتس‌آپ، فیس‌تایم و ایمو هستند و بخش زیادی از ارتباط روزانه خود با دیگران را از طریق این پیام‌رسان‌‌ها پوشش می‌دهند.
کد خبر : 155091

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از اخبار رسمی، حجم بالای استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان، موضوعی است که در بسیاری از کشورهای جهان تجربه ‌شده است و اپراتورها و برنامه‌نویسان ارائه‌دهنده خدمات را به این فکر انداخته است که هرچه بیشتر این پیام‌رسان‌ها را منطبق بر نیاز کاربران، به‌خصوص کاربران بومی، طراحی کنند. همچنین انتقال احتمالی درآمدهای حاصل از این اپلیکیشن‌ها به کشورهای خارجی، موضوعی است که برای آن باید چاره‌اندیشی شود.


بر اساس این گزارش، ایران نیز از این چالش به دور نیست و هر روز بین ایرانی‌ها استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان موبایلی با استقبال بیشتری روبه‌رو می‌شود و تعداد کاربران ایرانی این شبکه‌ها به‌طور دائم در حال افزایش است.


بر پایه این بررسی و باوجود رشد کاربران این شبکه‌ها در ایران، ما با کمبود بزرگی مواجه هستیم. جای خالی نمونه‌های کارآمد داخلی که امکانات بیشتری به کاربران خود بدهد و بتواند برای آنها جذاب نیز باشد. این جای خالی سبب شده است که بازار بزرگ پیام‌رسان‌ها به شرکت‌های خارجی تقدیم شود.


هرچند که در سال‌های اخیر، برخی شبکه‌های اجتماعی موبایل‌محور در داخل کشور ایجاد و به بازار آمده‌اند اما هر یک از این اپلیکیشن‌ها بنا به دلایلی، توفیق چندانی در رقابت جدی با نمونه‌های خارجی نداشتند.


به همین خاطر جا دارد این موضوع طرح شود که برای جذب مخاطب ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بومی، ما به نمونه‌ کاملی از یک پیام‌رسان نیاز داریم که پاسخگوی طیف وسیعی از خواسته‌های کاربران ایرانی باشد. چراکه مخاطب ایرانی باید علاوه بر اطمینان از تضمین امنیت، کارایی به ‌مراتب بالاتری نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان جهانی به‌دست آورد.


در کنار امکان پیام‌رسانی حرفه‌ای، امکانات دیگری مانند جابه‌جایی پولی راحت می‌تواند انگیزه قوی برای جذب کاربران به نمونه‌های تازه باشد. امکانی که منجر به تجربه راحتی برای افراد شود و در دنیای شلوغ کنونی، در وقت آنها صرفه‌جویی شود و به ایشان فرصت دهد بسیاری از کارهای روزانه خود را در یک فضای واحد انجام دهند.


بنابراین بسیار خوب است که طراحان ایرانی با درک و شناسایی نیازهای آتی کاربران، به سمت نوآوری و جذب مخاطب حرکت کنند زیرا فضا، نیاز و کشش بازار و خواسته‌های مخاطبان، پاسخگوی تمرکز و سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی این نوع اپلیکیشن‌های جدید است.


انتهای پیام/

ارسال نظر