صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

رویدادهای دانشگاهی؛ کوتاه از واحدهای آباده، اهر، بافق، اهواز، جهرم و تهران غرب

سرپرست واحد آباده با توجه به سابقه راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده گفت: «این واحد به همراه آموزشکده سما اکنون روند کامل آموزش از مقطع ابتدایی تا مقطع دکتری را دارا است.»
کد خبر : 154956

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد رستم‌پور در نشستی با فرماندار شهرستان آباده اظهار کرد: «تاکنون برای راه‌اندازی و تصویب رشته‌ها پیگیری‌های زیادی از مراجع مختلف به ویژه نماینده شهرستان شده است.»


وی خواستار همکاری و حمایت بیشتر از طرف فرماندار شد و اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه، از جمله صرفه‌­جویی در حامل‌‌های انرژی، پدافند غیرعامل، تجهیز سیستم لوله­‌کشی گاز دانشگاه با حفاظت کاتدیک و فعالیت‌­های پژوهشی که شامل درآمدزایی از طریق طرح­‌های برون دانشگاهی می­‌شود را بیان کرد.


رستم‌پور از آمادگی این واحد دانشگاهی برای همکاری با نهادهای مختلف و خدمت‌رسانی به شهروندان آباده خبر داد.


در پایان گزارشی از فعالیت‌­های فرهنگی، دانشجویی، آموزشی و پژوهشی توسط هر یک از معاونان این حوزه ها ارایه شد.


فرماندار آباده نیز درباره پیگیری آسفالت پارکینگ دانشجویی از طریق شهرداری قول مساعد داد و حمایت ویژه خود را برای تصویب رشته‌­های پرطرفدار از طریق سازمان مرکزی و وزارت علوم اعلام کرد.


مدیر روابط عمومی واحد اهر مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر شهرستان اهر شد


حسن بالاگر مدیر روابط عمومی دانشگاه ازاد اسلامی واحد اهر در حکمی از سوی محمد عابدی فرماندار اهر به عنوان مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان اهر منصوب شد.


در قسمتی از این ابلاغ آمده است: «بدینوسیله جنابعالی به عنوان مسئول کمیته اطلاع‌رسانی دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان اهر در سال 1395 منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال در انجام امورات محوله موفق و مید باشید.»


برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در واحد بافق


همزمان با فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ملت ایران، برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی بافق، اعلام شد.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد بافق گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق امسال نیز همگام و همراه مردم این شهر علاوه بر شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه، برنامه‌های دیگری هم برای این ایام آماده و تدارک دیده است.»


احمد علی‌زاده فلاح افزود: «پخش سرودهای انقلابی، برگزاری مسابقه پیامکی ویژه دانشجویان و دانشگاهیان، مسابقه نقاشی ویژه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، برگزاری نشست ویژه مزدوجین دانشجو، همایش پیاده‌روی کارکنان و اعضای هیات علمی، مسابقه تیراندازی ویژه روسا و معاونان ادارات بافق، حضور استادان و کارکنان در گلزار شهدای گمنام دانشگاه و عطرافشانی قبور مطهر آنان از اهم برنامه‌های دانشگاه برای گرامیداشت ایام الله دهه فجر در واحد بافق است.»


چهار کارگاه آموزشی و فرهنگی در واحد اهواز برگزار می‌شود


چهار کارگاه آموزشی و فرهنگی ویژه اولیا و مربیان مدارس کلانشهر اهواز از 11 تا 19 بهمن از سوی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار می‌شود.


این کارگاه‌ها با حضور استادان برجسته روانشناسی و فرهنگی در روزهای11،16 ،18 و 19 بهمن از ساعت15/30 تا 17/30 در سالن امفی تاتر شهید بهشتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار می شود.


مدیریت زمان، فرزند پروری و بلوغ زودرس و جنگ نرم و تاثیر فضای مجازی بر تربیت فرزندان از عنوان اصلی این کارگاه‌ها اعلام شده است


دیدار رئیس و جمعی از کارکنان حوزه مرکزی بانک ملی جهرم با رئیس واحد جهرم


دکتر سید کورش سرورزاده رئیس واحد جهرم در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان حوزه مرکزی بانک ملی جهرم که در سالن مرکزی دانشگاه برگزار شد با ابراز خرسندی از تعامل چندین ساله بانک ملی و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رفاه حال دانشجویان اساتید و کارکنان از همکاری بانک ملی تشکر کرد و ارائه تسهیلات بیشتر به دانشگاهیان را خواستار شد.


در این جلسه دو طرف راهکارهای حل مشکلات موجود را بررسی کردند.


چاپ مقاله ادبی از سوی کارمند واحد‎ تهران غرب


مقاله ابوذر کاظمی مسئول گزینش واحد تهران غرب و دارای مدرک دکتری تخصصی زبان و ادبیات عربی با عنوان مقایسه اشعار تاملی بین جبران خلیل جبران و ویلیام بلیک در فصلنامه مطالعات ادبیات تطبیقی با رتبه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت به چاپ رسید.


کاظمی در این مقاله به این مطلب توجه دارد که یکی از رویکردهای مهم ادبی که در دوره معاصر حیطه شعر را جولانگاه خود ساخته، اتجاه تاملی است و از نمونه‌های شعری که از دو شاعر بلند آوازه در ادبیات و شعر عربی و انگلیسی یعنی جبران و بلیک آورده ایم برمی‌آید که در اشعار تاملی بلیک مسائل اجتماعی و در اشعار تاملی جبران مسائل معنوی به صورت شاخصی جلوه گری می‌کند.


محمود شکیب عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران همکار وی در این مقاله است.


انتهای پیام/

ارسال نظر