صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«آنجا» روایت چهار مخالف سیاسی

«آنجا» عنوان نمایشی از گروه نروژ است که به کارگردانی جواسترمگرن در تالار اصلی تئاتر شهر طی دو شب 9 و 10 بهمن ماه روی صحنه رفت.
کد خبر : 154903

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در آغاز نمایش «آنجا» که از آثار بخش مسابقه بین‌الملل بود، به مخاطبان اعلام شد که این نمایش، نمایشی است که با زبان ابداعی گروه اجرایی روی صحنه می‌رود و به دلیل آواهایی که دارد نزدیک به زبان روسی است ولی زبان روسی نیست. همچنین در ابتدای اجرا گفته شد که این اثر قرار نیست پیامی را به مخاطب برساند؛ بنابراین اگر کسی چیزی از نمایش متوجه نشد نگرانی نداشته باشد.


«آنجا» که به عنوان یک نمایش خارجی در جدول اجراهای جشنواره تئاتر فجر جای گرفته بود، در حالی اجرا شد که دو بخش کناری سالن اصلی از تماشاگر خالی بود. در این میان برخی معتقد بودند آغاز جشنواره فیلم فجر یکی از عوامل خالی ماندن سالن اصلی آن هم در زمان اجرای تئاتری خارجی است و برخی دیگر اعتقاد داشتند مخاطبان ایرانی به دلیل ضعیف بودن نمایش تمایلی به بازدید از آن ندارند.



نمایش «آنجا» با حضور چهار بازیگر اجرا شد که بخش بیشتری از زمان آن را اجرای حرکات موزون پرکرده بود. در این بین، در بخش دیگری از اجرا که روایتگر گرفتار شدن چهار مخالف سیاسی بود، لحظاتی وجود داشت که با طنز همراه بود، گاه نوستالژی برای مخاطب داشت و گاه به اختلالات روانی و نیازهای مبرم اجتماعی و فضای ناهماهنگ اشاره می‌کرد. در جریان رهایی چهار مخالفی که در این نمایش برای رهایی از گرفتاری تلاش می‌کردند، رفتارهایی دیده می‌شد که امروزه در محیط پیرامون روزانه با آن مواجه هستیم و از نظر برخی مخاطبان این اثر به نوعی رفتارناشایست انسان‌های امروزی در رویارویی با هم را نقد می‌کرد.



در این اثر نمایشی که به مدت 60 دقیقه اجرا شد، توربورن هار، کر تکسناس، اسپن ریبولی برک، یان ایوار لوند به ایفای نقش می‌پرداختند.



انتهای پیام/

ارسال نظر