صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

پویش ملی مبارزه با سرطان در دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور

همایش پویش ملی مبارزه با سرطان با همکاری دانشکده علوم پزشکی نیشابور در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 154793

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در این همایش که با حضور جمعی از کارشناسان و دانشجویان و مسئولان در محل سالن اجتماعات عطار دانشکده علوم انسانی واحد نیشابور برگزار شد، هدف از برگزاری همایش را شناساندن راه‌های پیشگیری از سرطان و درمان آن دانست.


دکتر جعفر سعیدی با توجه به آمار بالای مبتلایان به سرطان در نیشابور ضرورت توجه به سلامت عمومی مردم،شناخت و راه های مبارزه با سرطان را یادآور شد.


رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز توضیحاتی درباره عوامل ابتلا به سرطان از جمله مسائل ژنتیکی، سبک زندگی، تغذیه، مصرف دخانیات و مواد مخدر، استرس و فشارهای روانی، قرارگرفتن در معرض امواج رادیویی و... ارائه کرد.


دکتر محسن عظیمی نژاد گزارشی از اقدامات انجام شده علیه بیماری سرطان در استان و شهرستان بیان کرد و از مسئولان و خیران خواست تا با مشارکت بیشتر در ساخت فضاهای بیمارستانی به دانشکده علوم پزشکی نیشابور کمک کنند.


نماینده مردم شهرستان نیشابور و فیروزه هم از پیگیری‌های مسئولان درباره ارتقای دانشکده علوم پزشکی نیشابور و تخصیص بودجه لازم به شهرستان گزارشی ارائه کرد.


هاجر چنارانی با توجه به اهمیت پیشگیری، تصریح کرد: «با یک پیگیری و پیشگیری مناسب می‌توان از پیشرفت بیماری بزرگ جلوگیری کرد.»


در این همایش کارشناسان 5 تا 10 درصد علل سرطان را عامل ژنتیکی و 90 درصد دیگر را تاثیرات عوامل محیطی از قبیل تغزیه،دخانیات و... دانستند.


به گفته کارشناسان همایش در کنار مرگ و میر ناشی از سرطان سالانه بالغ بر 10هزار میلیارد تومان هزینه این بیماری در کشور می‌شود که قطعا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه تاثیر بسزایی در کاهش این بیماری دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر