صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
نماینده وزیر علوم در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری

اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها راهکارهای علمی برطرف کردن تخلفات اداری را ارائه دهند

نماینده وزیرعلوم و مسئول دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی به رسالتی که اندیشمندان نسبت به امحای فساد در کشور دارند اشاره کرد و بر نقش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به عنوان خط اول مبارزه با فساد در کشور برای تحلیل و ارائه راهکارهای علمی در مسیر برطرف کردن تخلفات تاکید کرد.
کد خبر : 154503

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسن عابدی‌جعفری در کارگاه آموزشی کارشناسان هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری که با حضور نمایندگان دبیرخانه هیئت عالی نظارت ریاست جمهوری، اعضا و کارشناسان هیئت‌های تخلفات اداری دانشگاه‌ها در وزارت علوم برگزار شد، گفت: «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه پیشگیری از فساد نقش تعیین‌کننده‌‌ای دارد. باید اندیشمندان، کارکنان و دست‌اندرکاران این حوزه دیده‌بان مشکلات باشند و با آینده‌بینی و آینده‌نگری درصدد پیش‌بینی و اعلام مشکلات پیش‌رو برآمده و براساس ماهیت رشته‌های خود اقدام به ارائه راه‌حل کنند.»


عابدی گفت: «خوشبختانه وزارت علوم در این زمینه قدم‌های جدی را آغاز کرده است و 12 گروه علمی را سازماندهی و گردآوری کرده تا در زمینه مبارزه با فساد فعالیت کنند. آموزش و توانمندسازی کارشناسان هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری ضروری است. پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای در دستگاه‌های تخلفات اداری کشور وجود دارد که این توان اگر به درستی در جایگاه خود به کار گرفته شود، می‌تواند با تخلفات در کشور مبارزه کند.»


او افزود: «هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی، سکان‌دار مبارزه با فساد و تخلفات در وزارتخانه هستند. اولین کاری که در مجموعه این هیئت‌ها در حوزه کارکنان انجام شده است، تمشیت امور این هیئت‌هاست. باید با دستگاه‌های هم‌گام و واحدهای موازی در حوزه کاری خود تبادل تجربه کنیم و همکاری متقابل برقرار کنیم.»


نماینده وزیرعلوم ادامه داد: «مطابق با سند چشم‌انداز، در سال 1404 ایران باید کشوری عاری از فساد باشد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید سمبل و الگوی سلامت اداری دستگاه‌های کشور باشد و ما به عنوان سکان‌دار مبارزه با فساد و تخلفات نهایت تلاش را می‌کنیم تا براساس این سند محیط خودمان را عاری از فساد کنیم.»


عابدی بر لزوم راه‌اندازی سامانه‌ فناوری اطلاعات در حوزه تخلفات اداری تأکید کرد و گفت: «مطلع شدیم هیئت عالی نظارت چنین سامانه‌ای را طراحی کرده است و وزارت علوم به عنوان پایلوت اعلام آمادگی کرد و با آغاز این برنامه، پرونده‌های جاری دفتر به این سامانه وارد شد و این امر باید به همه واحدهای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات دانشگاه‌ها تعمیم یابد.»


او به سازماندهی بیش از 150 واحد هیئت‌ رسیدگی به تخلفات در سطح کشور اشاره کرد و گفت: «مطابق با منطقه‌بندی ده‌گانه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور، هیئت‌های رسیدگی به تخلفات باید بازسازماندهی شوند تا بتوان از توان‌های موجود در مناطق استفاده مطلوب کرد.»


او بر بهره‌برداری از تجربه الگوهای مبارزه با فساد اداری در کشور مانند امیرکبیر تاکید کرد و گغت: «باید دانش مربوط به مبارزه با فساد خود را افزایش دهیم. دانش مبارزه با فساد ما با دانش این مبارزه در جهان خیلی فاصله دارد و در این زمینه سعی شده است در جلساتی که با حضور اعضای هیئت علمی برگزار می‌شود، دانش در این زمینه منعکس شود و همه توان خود را به کار گیریم که تقاضا و نیاز این دانش با هم مرتبط شوند تا این شکاف برداشته شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر