صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
در بازدید رئیس واحد جیرفت از گلخانه آموزشی تحقیقاتی مطرح شد

برنامه جامع دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت در راستای توسعه تولیدات گلخانه‌ای

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت از گلخانه آموزشی تحقیقاتی این واحد دانشگاهی بازدید کرد.
کد خبر : 154423

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سعید خاتم‌ساز در این بازدید گفت: گلخانه آموزشی تحقیقاتی واحد جیرفت بستر رشد و ترقی بسیاری دارد، بنابراین به این نتیجه بسیار مهم رسیده‌ایم که انجام کارهای علمی تحقیقاتی مسیر ما را برای آینده‌ای روشن هموار خواهد کرد.


وی رونق‌بخشی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این گلخانه را برای توسعه بیشتر و ایجاد منابع درآمدی جدید غیرشهریه ای از فعالیت‌های استراتژیک و راهبردی خود عنوان کرد و افزود: برای بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت باید این واحد بسیار عظیم را به خوبی مورد تحلیل قرار داد و برای رسیدن به قله های رشد و پیشرفت برنامه ای مدون ارائه کرد.


این مسئول فضای گیاهی بسیار بزرگ و تنوع گیاهی متنوع را از دیگر مزایای این گلخانه آموزشی تحقیقاتی عنوان و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با دارا بودن پتانسیل‌های موجود در حوزه کشاورزی شامل رشته‌های تخصصی در این حوزه، وجود افراد متخصص و با تجربه و گلخانه‌های موجود، این امکان را دارد که فعالیت‌های خود را در بخش کشاورزی توسعه بخشد.



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت از برنامه‌ای جامع در راستای توسعه تولیدات گلخانه‌ای خبر داد و عنوان کرد: برنامه ریزی در این راستا باعث خواهد شد علاوه بر افزایش ساماندهی تولیدات گلخانه ای به هدف توسعه گلخانه‌ها که تأمین قسمتی از درآمدهای خارج از شهریه، تولید با هزینه کم و محصول با کیفیت است، نزدیک شویم.


خاتم‌ساز گلخانه آموزشی تحقیقاتی واحد جیرفت را از نظر زیربنایی و ظرفیت بالای درآمدزایی در کشور بی نظیر توصیف و این بستر مناسب را برای کارهای تحقیاتی و دانش بنیان مناسب ارزیابی و توسعه فعالیت‌های کشاورزی مطابق با روش‌های نوین و روز را از دیگر برنامه های پیش بینی شده خود اعلام کرد.


این گلخانه در زمینه گیاهان آپارتمانی و درختان و درختچه های زینتی، گل های فصلی و همچنین درختان گرمسیری و نیمه گرمسیری در زمینه تولید و آموزش و تحقیق فعالیت می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر