شماره جدید نشریه «آینده روشن» به دکهها آمد
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، شماره جدید «آینده روشن» با پرداخت به موضوع صادرات منتشر شد و تیتر یک این نشریه، به مصاحبه جمشید مغازهای، دبیر انجمن صنفی بیسکوییت، شیرینی و شکلات ایران و تیتر «صادرات 5/1 میلیارد دلاری؛ هدف اصلی صنعت شکلات» اختصاص یافت.
در این نشریه که مهدی ذکائی مدیرمسئول و حامد شفیعی سردبیری آن را به عهده دارد، مطالبی زیر عناوین «جیب به جیب کردن پول در بازار بدهی»، کارآفرینی محصول ذهن پویا»، «افزایش ارزآوری با توسعه صادرات شکلات»، «دیپلماسی به شیوه گردشگری»، «من از نهایت شب حرف میزنم...»، «پارادایم اقتصادی گردشگری از حرف تا عمل» و «رونق مورچهوار اتوبوسیهای ویآیپی» به انتشار رسیده است.
در سرمقاله این نشریه که به قلم حامد شفیعی است، میخوانیم: «حکایت «نمکی» حکایت کسبوکارهایی است که صرفا بلندگو به دست میگیرند و فریاد میزنند: «نمک، نمک» که از مردم چیزی بگیرند و در مقابلش جنسی بدهند؛ اما دیگر جایگاهی ندارند. کسبوکار علاوه بر اعلام حضور، به استراتژی و آیندهپژوهی نیاز دارد. اگر «نمکی» میدانست در آینده سیستمهای شهری به گونهای خواهد بود که با تفکیک نان خشک از زباله در منزل و تحویل آن به ماموران شهرداری، دیگر جایی برای کسبوکارش نیست، شاید تغییر رویه میداد...»
در بخش اقتصاد هنری نیز در این نشریه با مطالبی در حوزه اقتصاد موسیقی، اقتصاد کتاب، اقتصاد سینما و تئاتر روبرو هستیم، که سحر خمسه، امین خرمی، سعید اسلامزاده، نگار دامیده و زری کریمی نگارندگان آنها هستند. در پیشدرآمد این بخش، سحر خمسه نوشته است: «تمامی طول روز به لحظهای میاندیشید که بتواند کاغد و قلمی بردارد و بنویسند، اما زمان برایش فراهم نمیشد. از ساعت 6 صبح که پاشنه کفشهایش را ورکشید بود و خانه را به مقصد دفتر کارشد ترک کرده بود...هوا تاریک بود. سوز سرد آذر تا مغز استخوان مینشست و ترافیک مفصل عصرگاهی هم که انتها نداشت. به خانه که رسید کیفش را زمین گذاشت و با همان لباس روی کاناپه به خواب رفت. بیدار که شد، هرچه فکر کرد نتوانست واژههای نابش را مثل صبح کنار هم بچیند. تنها یک جمله نوشت: ایکاش دغدغه نان میگذاشت کمی بیشتر از دنیایم برایتان بگویم.»
انتهای پیام/