صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مطرح کرد

انتخاب ۶ دفتر اسناد رسمی به عنوان پایلوت ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از انتخاب ۶ دفتر اسناد رسمی به عنوان پایلوت ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی خبر داد.
کد خبر : 15374

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمدرضا دشتی اردکانی در جلسه مشترک کانون سردفتران و دفتریاران و سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر روابط دوسویه بین دفاتر اسناد رسمی با سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: به هر میزان که همکاری و تعامل این دو مجموعه بیشتر باشد، بهتر می‌توان پاسخگوی مردم بود و تکالیف و وظایف قانونی سازمانی را به نحو مطلوب انجام داد.


وی با اشاره به اجرایی شدن یک دفتر پایلوت در تهران به منظور ارائه انجام خدمات امور مالیاتی الکترونیکی افزود: با بررسی‌ها و رفع موانع و معایب طرح، درصدد انتخاب و تجهیز 6 دفتر اسناد رسمی دیگر به منظور پیوستن به ارائه خدمات امور مالیاتی الکترونیکی هستیم و با توجه به آیین‌نامه‌ای که توسط رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ می‌شود، روند اجرایی این طرح در کشور را آغاز خواهیم کرد.


دشتی اردکانی ادامه داد: با اشاره به دستور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر پیگیری روند عملکرد دفاتر پایلوت مقرر شد تا گزارش مربوطه تدوین شود.


وی با بیان اینکه ارسال آمارهای مختلف مالیاتی ازجمله تکالیف دفاتر اسنادرسمی است، افزود: سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف و به روز رسانی خدمات اداری و اتوماسیون، ایجاب می‌کند به‌سمت مکانیزه سازی امور اداری حرکت کنیم، بنابراین برای ارسال و ارائه آمار از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم انجام شود و به همین دلیل باید سازمان امور مالیاتی آمار را از طریق سیستم ثبت آنی دریافت کند تا به این طریق با حذف آمار کاغذی از دفاتر، این مسئولیت نیز از تکلیف دفاتر اسنادرسمی ساقط شود.


رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، تاکید کرد: برای سهولت و راحتی در کار مردم مالیات بر ارزش افزوده از طریق دستگاه کارت خوان به حساب سازمان امور مالیاتی و دارایی واریز شود.


به گفته دشتی اردکانی به این طریق از تردد و مراجعات اضافی مالکان به سیستم مالیاتی جلوگیری می‌شود.


وی گفت: درخصوص ماده 69 نامه ای از طرف کانون سردفتران و دفتریاران به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد تا وضعیت مالیات با تعرفه خاص مدنظر سازمان قرار گیرد.


عسگری: سازمان امور مالیاتی در تسهیل امور مردم پیشگام است


در ادامه جلسه، علی عسگری معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر تعامل و همکاری دوجانبه تاکید کرد و گفت: همه ما از اعضای حاکمیت هستیم و باید کاری کنیم که کار مردم تسهیل شود و سازمان امور مالیاتی نیز در تسهیل امور مردم پیشگام است.


وی اظهار امیدواری کرد: مردم بتوانند با آرامش و راحتی ممکن از طریق دفاتر، مالیات بر ارزش افزوده خود را پرداخت کنند و این امر با همکاری و مساعدت سازمان ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران امکان پذیر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر