صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

سخنگوی دولت: صندوق بین‌المللی پول، ایران را اقتصاد هجدهم جهان معرفی کرد

سخنگوی دولت اعلام کرد: آثار ارائه تسهیلات اقتصادی دولت در بخش‌های عمرانی منجر به رشد اقتصادی در کشور شده است.
کد خبر : 153471

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری خود که صبح امروز در محل ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دولت ارائه کرد.


وی در ابتدای گزارش خود گفت: لایحه اصلاح نظام بانکی در هیات‌وزیران به تصویب رسیده است و براساس تبصره 35 قانون بودجه 95، 45 هزار میلیارد تومان برای تادیه بدهی دولت به نظام بانکی و افزایش سرمایه 6 بانک دولتی را فراهم می‌کند.


نوبخت ادامه داد: قطعا صورت مالی بانک‌های دولتی اصلاح و قدرت تسهیلاتی آنها افزایش خواهد یافت. علاوه بر آن، بانک‌های عامل مجاز شدند تا جرایم وام‌های زیر 100 میلیون تومان را ببخشند و دولت نیز سود این وام‌ها تا سقف 10هزار میلیارد تومان را به شرط پرداخت اصل پول به بانک‌ها پرداخت کند.


وی افزود: این وام‌ها عمدتا شامل کشاورزان می‌شود و تخصیص اعتبار 10میلیارد تومانی دولت به همین منظور است.


سخنگوی دولت ادامه داد: یکی دیگر از موارد گزارش‌های دولت مربوط به برنامه‌های اقتصادی آن به منظور رشد تولید ناخالص ملی است.


وی با اشاره به اینکه اقدامات دولت در این زمینه چیست، گفت: اقدام نخست دولت آن است که به 700 هزار واحد راکد و نیمه‌فعال خصوصی 16‌هزار میلیارد تسهیلات دهد. از طرف دیگر، 37 هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی دولت اختصاص دهد.


وی در ادامه گفت: 20 هزار و 530 واحد تولیدی تاکنون مبلغی نزدیک بر 14هزار و 289 میلیارد تومان تسهیلات گرفتند که 11 هزار واحد از طریق استانداری‌ها به دولت معرفی شده‌اند و 60هزار و 150 مورد دیگر مستقیما از طریق بانک‌ها وارد عمل شده‌اند.


نوبخت ادامه داد: آثار تخصیص 39 هزار و 732 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی در رشد اقتصادی کشور نمود می‌یابد و براساس آمار ارائه شده توسط مرکز آمار کشور طی سال‌جاری 6.5 درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم و گزارش شب گذشته صندوق بین‌المللی پول نیز صحت آن را تصدیق می‌کند.


وی همچنین گفت: براساس این گزارش، اقتصاد ایران در منطقه باثبات‌ترین اقتصاد است و ایران در رتبه 18 اقتصادهای جهان قرار دارد و این نخستین‌بار است که ایران از نظر اقتصادی در زمره گروه G20 قرار گرفته است.


یکی دیگر از مواردی که سخنگوی دولت به آن اشاره کرد، سیاست‌های دولت در راستای رفع آلودگی هوا بود.


وی در این‌باره گفت: تاکنون 39 هزار تاکسی فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل شهری خارج شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر