صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

کاهش 1/2 درصدی شاخص کل؛ اولین سوغات نمادهای بانکی برای بورس

بر اساس اطلاعات منتشرشده در رسانه‌ها و سامانه کدال، نمادهای بانکی در هفته آینده بازگشایی می شوند. همچنین امروز نماد بانک ملت در حالی با کاهش 37 درصدی بازگشایی شد که در نهایت شاخص کل نیز افت 1014 واحدی را تجربه کرد.
کد خبر : 153462

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در خبری ذکر کرده بود که نماد معاملاتی شرکت بانک ملت پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و ارائه اطلاعیه شفاف سازی در خصوص آخرین وضعیت شرکت، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله است.


در نهایت این مهم اتفاق افتاد و نماد «وبملت» با 50 درصد کاهش در قیمت 1199 ریال در جریان معاملات امروز بازار بازگشایی شد. لازم به ذکر است که این کاهش 50درصدی در نهایت منجر به کاهش 864 واحدی شاخص کل نیز شد. به عبارتی شاخص کل بورس تهران امروز 1014 واحد کاهش یافت که 864 واحد از این کاهش به دلیل تاثیر بازگشایی نماد بانک ملت بود.


از سوی دیگر در عرصه بین الملل در حالی که فعالان اقتصادی جهان هنوز از شوک خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خارج نشده اند، روز گذشته ترامپ به اولین وعده انتخاباتی خود عمل کرد و دستور خروج آمریکا از پیمان «تی پی پی» را صادر کرد که در اولین واکنش ارزش دلار نسبت به سایر عرض ها کاهش یافت. این اخبار می تواند آغاز بازگشت جهان به سمت اقتصاد های ملی باشد و در نتیجه تهدید جدی برای تجارت آزاد جهانی به حساب می آید.


آمار روزانه بورس


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 1014 واحدی روی رقم 78هزار و 249 واحد ایستاد.


شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 57 واحدی به عدد 15 هزار و 557 واحد دست یافت. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 111 واحدی عدد 87 هزار و 25 واحد را به نمایش گذاشت.


همچنین شاخص بازار اول با کاهش 1074 واحدی، به عدد 55 هزار و 454 واحد رسید و از طرف دیگر شاخص بازار دوم نیز با کاهش 167 واحدی به عدد 167 هزار و 14 واحد دست یافت.


بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت بانک ملت با 864 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 54 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 49 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی و نماد معاملاتی سه شرکت سایپا با 20 واحد، ایران ایران خودرو با 14 واحد و فولاد آلیاژی ایران با 10 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.


همچنین بازارهای جهانی نیز بعد از وقفه کوتاه فعالیت خود را از سر گرفته اند. در روز گذشته قیمت طلا و فلزات اساسی در بازار جهانی با رشد قیمت مواجه و نفت عملکرد پر نوسانی را به نمایش گذاشت.


به این ترتیب قیمت جهانی هر انس طلا با رشد 4 دلار و 32 سنتی به 1214 دلار رسید، هر بشکه نفت برنت نیز با افت 7 سنتی به 55 دلار و 44 سنت رسید. در بازار فلزات اساسی قیمت هر 5 فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم افزایش یافت.


در بازارهای جهانی قیمت طلا دچار افت شد، اما نفت و فلزات اساسی به روند رو به رشد خود ادامه دادند.


در همین خصوص قیمت جهانی هر انس طلا با افت یک دلار و 62 سنتی به 1216 دلار رسید. در بازار جهانی نفت نیز شاهد بهبود قیمت این طلای سیاه هستیم و هر بشکه نفت برنت با رشد 12 سنتی در قیمت 55 دلار و 49 سنتی داد و ستد می شود.


در بازار فلزات اساسی نیز از میان 5 فلز کلیدی تنها روی با افت قیمت مواجه شد و 4 فلز مس، سرب، نیکل و آلومینیوم با رشد قیمت به کار خود ادامه می دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر