صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
یکصد و هفتمین نشست سخنگوی قوه‌قضائیه (5):

محسنی‌اژه‌ای: رفع خطر از ساختمان‌های ناایمن وظیفه دادستانی نیست

سخنگوی قوه‌قضائیه با تاکید بر وجود ساختمان‌های ناایمن و غیراستاندارد در تهران گفت: دادستانی وظیفه‌ای در رفع خطر از ساختمان‌های ناایمن ندارد و این مسئولیت و وظیفه شهرداری است.
کد خبر : 152943

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه در یکصد و هفتمین نشست سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به این سوال که چرا دادستانی در مورد 30 اخطار شهرداری به ساختمان پلاسکو وارد نشد و ساختمان را پلمپ نکرد، گفت: قوه‌قضائیه نمی‌تواند در مواجهه با چنین حوادثی به صورت عاطفی و احساسی برخورد کند. همچنین وظیفه رفع خطر نسبت به ساختمان‌های ناایمن و غیراستاندارد برعهده دادستانی نیست و چنانچه ابلاغیه‌ای صادر شود، دادستانی می‌تواند نسبت به آن ورود کند.


اژه‌ای ادامه داد: به عنوان مثال زمانی که اعلام می‌شود ساختمانی در فلان روز آتش می‌گیرد یا تخریب می‌شود، دادستانی در این مورد می‌تواند ساختمان را پلمپ کند، اما اگر فقط اعلام کنند که ساختمان ناایمن است، دادستانی وظیفه‌ای نسبت به پلمپ آن مرکز ندارد زیرا مسئولیت و وظیفه رفع خطر برعهده شهرداری است.


وی تاکید کرد: هم‌اکنون ساختمان‌های دیگری مشابه ساختمان پلاسکو در تهران وجود دارد که از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار نیستند و باید از حادثه این ساختمان‌ درس عبرت بگیریم تا در آینده مجددا تکرار نشود.


انتهای پیام/

ارسال نظر