صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

سومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: شهدای گمنام افتخار دانشگاه هستند و قطعا ما در برابر خون‌های پاکی که برای دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی به زمین ریخته شده است، مسئولیم، به ویژه که حضور شهدای گمنام در دانشگاه وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند.
کد خبر : 15290

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر جعفر سعیدی در سومین یادواره شهدای گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور که با حضور استادان، دانشجویان، مسئولان شهرستان و خانواده شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: شهدای گمنام افتخار دانشگاه هستند و قطعا ما در برابر خون‌های پاکی که برای دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی به زمین ریخته شده است، مسئولیم، به ویژه که حضور شهدای گمنام در دانشگاه وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور ادامه داد: برپایی یادواره شهدا وظیفه ماست و این مراسم را برای عقاید و ارزش‌های خودمان می‌دانم. وظیفه دانشگاه ترویج ارزش‌ها، آرمان‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال آن‌ به نسل بعد است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور بیان کرد: تدفین شهدای گمنام یکی از اثرگذار‌ترین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه است، قطعا پیکر پاک شهدا هرجایی آرام گیرد بهجت انگیز و باعث ایجاد فضای با صفا و معنویت می‌شود. امیدوارم این بنای مقدس مکانی باشد برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و بتوانیم در راستای سازندگی کشور، تحقق آرمان‌ها انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری از آن انرژی بگیریم.








براتی: در طول دفاع مقدس ۱۸۶ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است که از این تعداد ۱۷۲ هزار شهید به طور مستقیم از بین رفتند و ۱۶ هزار نفر از مردم عادی بر اثر بمباران و … کشته شدند

در ادامه این مراسم جانشین لشگر ۷۷ ثامن الائمه (ع) خراسان با بیان اینکه بیشتر شهدا مجرد بودند، گفت: ۹۷ درصد از شهدای دفاع مقدس از قشر مستضعف جامعه بوده‌اند که این نشان می‌دهد هرچه انسان علایق کمتری به دنیا داشته باشد راحت‌تر به سمت شهادت می‌رود.


امیر سرتیپ دوم ناصر براتی اظهار کرد: در طول دفاع مقدس ۱۸۶ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است که از این تعداد ۱۷۲ هزار شهید به طور مستقیم از بین رفتند و ۱۶ هزار نفر از مردم عادی بر اثر بمباران و … کشته شدند.


جانشین لشگر ۷۷ ثامن الائمه (ع) با بیان اینکه ۵۲۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده ایم، افزود: دشمن ۷۰۰ هزار مجروح داشته است که تقریبا یک و نیم برابر تعداد مجروحین ما بوده است.



براتی خاطرنشان کرد: ما از دشمن بعثی ۷۲ هزار اسیر گرفتیم و عراق ۴۲ هزار از ما اسیر گرفتند در حالی که در بین اسرای ایرانی مردم عادی هم وجود داشتند اما اسرای عراقی همه نظامی بودند.


وی با بیان اینکه اکثر اسرای ما مشکلات عدیده‌ای در عراق داشتند، تصریح کرد: این در حالی بود که اسرای عراقی را حتی زیارت امام رضا (ع) هم می‌بردند.


جانشین لشگر ۷۷ ثامن الائمه (ع) با بیان اینکه وقتی آمار را مقایسه می‌کنیم دشمن بعثی دو برابر ما تلفات داشته است، گفت: این در حالی بود که شرق و غرب پشت سر آن‌ها بودند. این نشان از برنامه ریزی و تدبیر فرماندهان ما در جنگ دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر