صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۵

رشد 101 واحدی شاخص کل در آخرین روزکاری دی ماه

آخرین روز معاملاتی دی ماه اگرچه رشد 101 واحدی را در شاخص کل به ثبت رساند اما با بازده منفی یک ماهه را نیز در کارنامه خود به ثبت رساند. در ماههای اخیر کاهش تمایل سهامداران برای سرمایه گذاری در بورس مهمترین مانع رشد شاخص به حساب می آید، به طوری که این کاهش تمایل به شکل کاهش حجم معاملات در آمار های یک ماه اخیر نیز مشاهده می شود.
کد خبر : 151957

به گزارش گروه اقتصادی آنا، رکود اقتصادی در فضای پر تنش سیاست داخلی، افزایش موضع گیری‌های منفی رئیس جمهور جدید آمریکا نسبت به برجام و شدت یافتن انتقاد مخالفین برجام در داخل کشور، افزایش قیمت دلار و اوج گیری گزارش های عملکرد 9 ماهه شرکت های بورسی از جمله عواملی است که میل و رغبت سرمایه گذاران برای افزایش تحرکات خود در بورس را کاهش داده است.


با این وجود انتظار می رود که در چند ماهه باقی مانده به پایان سال و با توجه به گزارش‌های مثبت اقتصاد کلان مانند رشد اقتصادی 7 درصدی و تورم کنترل شده، رشد های پیوسته اما محدود را در ماه آینده شاهد باشیم. محدودیت اصلی کنونی برای بازار سرمایه کاهش حجم معاملات و افزایش رویکرد نوسان گیری در میان سهامداران است.


آمار روزانه بورس


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 29 دیماه 95، با افزایش 101 واحدی عدد 79 هزار و 382 را در پایان دی ماه برای خود به ثبت رساند.


همچنین شاخص کل هم‌وزن 58 واحد، شاخص سهام آزاد شناور 163 واحد، شاخص بازار اول 106 واحد و شاخص بازار دوم نیز 23 واحد افزایش را به ثبت رساندند.


بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی گلگهر با 37 واحد، فولاد مبارکه اصفهان با 28 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 23 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت و نماد معاملاتی سه شرکت آسان پرداخت پرشین با 17 واحد، سرمایه گذاری غدیر با 15 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 14 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی بوتان، تولیدی گرانیت بهسرام، مجتمع فولاد خراسان و گروه دارویی البرز از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کالسیمین، لوله و ماشین سازی ایران و شیمیایی پارس پامچال متوقف شدند.


در همین حال قیمت جهانی هر انس طلا با افت 58 سنتی به 1215 دلار رسید. همچنین هر بشکه نفت برنت نیز با افت 3 سنتی به 55 دلار و 50 سنت کاهش یافت.



انتهای پیام/

برچسب ها: بورس شاخص کل
ارسال نظر