صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
سمیه سیمین قد*

تربیت مدیران کارآمد در سایه همدلی و همراهی دانشگاه آزاد اسلامی با دولت

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مجموعه آموزشی غیردولتی و برآمده از میان مردم و ملت می تواند با تربیت مدیران کارآمد و سطح بالا برای نظام نقش موثری در تحقق شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» در سال 94 ایفا کند.
کد خبر : 15160

با نامگذاری سال 94 به نام سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا که نمونه موفق واگذاری امور به مردم و ملت است، می تواند با تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد، سرمایه گذاری بر روی فعالیت های اقتصاد دانش بنیان و گسترش آموزش عالی غیردولتی در مقطع تحصیلات تکمیلی در مسیر همراهی و همدلی با دولت پیشگام باشد و همچنین در جهت توسعه سند علم و فناوری نیز با سایر دانشگاه های کشور همزبان.


از آنجا که تربیت مدیران کارآمد و سطح بالا برای تصدی مسئولیت های مهم و کلیدی از جمله وظایف آموزش عالی در کشور است، از این رو دانشگاه آزاد اسلامی می تواند همراه و همدل با دولت در جهت سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و چشم اندازهای آموزش عالی پیشگام بوده و از تمامی ظرفیت هایش جهت پرورش نسل جوانی که از دامان ملت به دولت تحویل داده خواهد شد، کوشا باشد.


مسلماً پیام همدلی و همزبانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تداعی کننده همان شعار همراهی، همدلی، همفکری و همکاری برای رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی است که امروز با همزبانی دولت و ملت به یک هم افزایی ملی تبدیل خواهد شد.


این در حالی است که حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته برای درنوردیدن مرزهای دانش و توسعه تحصیلات تکمیلی اقدام شجاعانه ای بود که جز با همدلی و همزبانی دولت و ملت امکانپذیر نبود.


درواقع علیرغم همه کارشکنی ها و دست اندازی ها، استقبال مردم (ملت) از توسعه تحصیلات تکمیلی از یک سو و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (دولت) با دانشگاه آزاد اسلامی برای تصویب رشته ها و افزایش ظرفیت ها در چارچوب استانداردها از سوی دیگر موید «همدلی و همزبانی دولت و ملت» بود که امید است در سال جاری به نقطع عطف خود برسد.


به طور حتم، مهمترین دغدغه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سالی که گذشت، توسعه دانش و اقتصاد دانش بنیان در سایه توجه به اجرای طرح های فرهنگی ماندگار و کاهش وابستگی به شهریه ها بود، خواسته هایی که دکتر میرزاده کاملاً صریح در دیدارهای مختلف با نمایندگان تام الاختیار در هیأت های امنای استانی مطرح و بر انجام آنها تأکید کرد.


خوشبختانه کاهش وابستگی 10درصدی این دانشگاه به شهریه ها در سایه فعالیت های اقتصادی دانش بنیان، عدم افزایش شهریه ها علیرغم تورم موجود، تلاش برای افزایش رفاه و توجه به یکسان سازی حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه با دستگاه های دولتی، افزایش بودجه های پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی، ارتقای کیفیت و توسعه تحصیلات تکمیلی، جذب و اصلاح هرم هیأت علمی و ارتقای پژوهشی دانشگاه در رتبه بندی های ملی و بین المللی از جمله دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته بود، دانشگاهی که در توسعه علمی ایران ضریب تأثیر بسیار بالایی دارد.


قدرمسلم، همکاری و همفکری جمعی از فرهیختگان و دولتمردان کشور با مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی آن هم در قالب 14 شورای راهبردی که خود به مثابه یک ظرفیت مهم و عظیم در جهت استفاده از خرد جمعی در تصمیم گیری هاست، می تواند با یک هم افزایی مناسب به الگوی موفقی برای تحقق شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» در سال جاری بدل شود.


* کارشناس ارتباطات


انتهای پیام/

ارسال نظر