صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۵
هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال

برادر کُشی در آزادی/ استارت یادگار امام با تراکتوری‌ها بدون پرشور‌ها/ تقابل ساسان و برانکو در اهواز

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران از روز سه شنبه در حالی آغاز می‌شود که در اولین روز دو تیم استقلال تهران و خوزستان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.
کد خبر : 151283

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از امروز سه شنبه با برگزاری 3 بازی در 3 شهر تبریز، قم و تهران آغاز می‌شود.


پرشورها در فکر صدرنشینی


در اولین بازی هفته هفدهم تیم تراکتورسازی تبریز در خانه میزبان صنعت نفت آبادان است. تراکتوری‌ها در این فصل برای اولین بار در حالی در ورزشگاه یادگار امام به میدان می‌روند که هوادارنشان از حضور در ورزشگاه محروم هستند.شاگردان فیروز کریمی هم بعد از برد در هفته قبل رقابت‌ها از انگیزه بالایی برای این بازی برخوردار هستند و به دنبال کسب دومین برد متوالی با سرمربی جدیدش در لیگ برتر هستند. نفتی‌ها در صورت کسب پیروزی در تبریز می‌توانند خودشان را به تیم‌های میانه جدول نزدیک کنند. نکته جالب این بازی قرار گرفتن فیروز کریمی بعد از 18 سال مقابل تیم سابقش است.


صبای قم به دنبال فرار از بحران


در دومین بازی این هفته تیم بحران زده صبای قم به مصاف پیکان می‌رود. صبایی‌ها که در این فصل نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند پس از باخت در هفته قبل در این هفته در ورزشگاه خانگی امید زیادی دارند تا بتوانند با پیروزی مقابل پیکان خودشان را از ته جدول بالا بکشند. شاگردان مجید جلالی در حال حاضر در رتبه چهارم جدول جای دارند و به دنبال آن هستند تا با برد مقابل صبا همچنان امید خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا حفظ کنند.



تقابل استقلالی‌ها زیر سایه نیمکت نشینی دوباره رحمتی


اما مهمترین بازی روز اول هفته هفدهم بین دو تیم همنام لیگ برتر برگزار می‌شود. استقلال تهران و استقلال خوزستان در این هفته در یک نبرد حساس در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند بازی که بدون تماشگر برگزار خواهد شد. شاگردان منصوریان که در هفته قبل با یک برد خوب مقابل نفت تهران مقداری از فشارها روی این تیم را کم کردند در این بازی خانگی هم به دنبال دومین برد متوالی خودشان هستند. در حال حاضر مهمترین دغدغه هواداران استقلال شاید نیمکت نشینی دوباره رحمتی باشد و باید منتظر تصمیم سرمربی تیم باشند تا ببینند بار دیگر کاپیتان تیم از روی نیمکت بازی را تماشا می‌کند یا مرد شماره یک آبی‌پوشان تهران می شود.


استقلال خوزستان هم در این فصل نتوانسته است نشانی از مدافع عنوان قهرمانی از خودش نشان دهد و در نیم فصل دوم به دنبال آن است تا با کسب نتایج خوب خودش را به بالای جدول برساند. نکته مهم دیگر این بازی تقابل آرش افشین با یاران سابقش است. افشین در نیم فصل اول در استقلال تهران حضور داشت و به دلیل حضور کم رنگش در ترکیب استقلال از این تیم جدا شد. حالا باید در نزدیک ترین زمان ممکن مقابل علیرضا منصوریان و تیمش قرار بگیرد و در این بازی از انگیزه زیادی هم برخوردار است.


سپاهان در فکر انتقام از شاگردان دایی


ادامه بازی‌های هفته هفدهم در روز چهارشنبه برگزار می‌شود که در اولین بازی این روز تیم سپاهان در نقش جهان پذیرای نفت تهران است. این دیدار به نوعی یک بازی انتقامی برای زردپوشان اصفهانی به حساب می‌آید زیرا نفتی‌ها موفق شدند در نیمه نهایی جام حذفی و در یک بازی جنجالی از سد سپاهان بگذرند و به فینال جام حذفی راه پیدا کنند. شاگردان علی دایی هم بعد از باخت هفته قبل مقابل استقلال تهران در این بازی به دنبال کسب 3 امتیاز هستند.در این بازی علی دایی به دلیل محرومیت نمی‌تواند از روی نیمکت تیمش را همراهی کند که شاید این موضوع در مقابل زرد‌های اصفهانی برای تیمش مشکل ساز شود.


دربی مشهدی‌های میانه جدولی


دو تیم سیاه جامگان و پدیده برگزار کننده دربی مشهد در هفته هفدهم لیگ هستند. دو تیم که در جدول لیگ در مکان دوازدهم و سیزدهم جای گرفتند در این بازی به دنبال آن هستند تا با کسب برد بتوانند جایگاه خودشان را در جدول کمی بهتر کنند.


تقابل «ف.ک»های معروف در دربی تبریز


در هفته هفدهم علاوه بر دربی مشهد یک دربی دیگر در تبریز هم برگزار می‌شود و دو تیم گسترش فولاد تبریز و ماشین سازی دربی این شهر را برگزار می‌کنند. ماشین سازی که در مکان آخر جدول جای گرفتند به دنبال آن هستند تا دست پر از این بازی خارج شوند و جایگاه خودشان را در ته جدول سروسامان دهند. این بازی از جهات دیگر تقابل فراز کمالوند و فرهاد کاظمی معروف به «ف.ک‌»‌های معروف فوتبال ایران نیز است.



سایپا چاره‌ای جز برد ندارد


شاگردان حسین فرکی بعد از باخت در هفته قبل رقابت ها در هفته هفدهم یک دیدار سخت مقابل ذوب‌آهن دارند. ذوبی‌ها که بعد از کنار رفتن یحیی گل محمدی و با هدایت مجتبی حسینی نتایج خوبی را کسب کردندسعی می‌کنند تا خودشان را به صدر جدول نزدیک کنند در این بازی به دنبال برد هستند. اما سایپا هم برای فرار از بحران و بهتر کردن اوضاع خودش چاره‌ای جز برد ندارد.


جنگ تمام عیار پرسپولیس و فولاد در اهواز


شاید حساس ترین بازی هفته هفدهم لیگ را دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس در اهواز برگزار می‌کنند. فولاد در این فصل نتایج خوبی با نعیم سعداوی گرفت و در این بازی خانگی هم به دنبال کسب 3 امتیاز است. شاگردان برانکو هم در صورت لغزش مقابل فولاد صدرجدول را به تراکتور واگذار می‌کنند البته به شرطی که تیم امیر قلعه‌نویی بتواند حریف آبادانی خود را شکست دهد. پرسپولیس در این بازی چند بازیکن مهم خودش از جمله احمدزاده و ربیع خواه را در اختیار ندارد. مهمترین نکته این بازی تقابل ساسان انصاری آقای گل لیگ با یاران سابقش است. انصاری که در ابتدای فصل به پرسپولیس پیوست بعد از گذشت چند هفته و عدم استفاده برانکو از این بازیکن ترجیح داد به فولاد برگردد.



برنامه و اسامی داوران هفته هفدهم لیگ به شرح زیر است:


سه شنبه ۲۸ دی ۹۵


صبای قم- پیکان تهران ساعت ۱۵:۳۰ ورزشگاه یادگار امام قم


محمدرضا فغانی – علیرضا ایلدروم – جعفر مهاجر – پیمان فرخی مهر – ناظر: رسول فروغی


استقلال تهران- استقلال خوزستان ساعت ۱۶:۴۰ ورزشگاه آزادی تهران


پیام حیدری – محمد جواد مداح – یعقوب سخندان – کوپال ناظمی – ناظر: حسین نجاتی


تراکتورسازی تبریز- صنعت نفت آبادان ساعت ۱۵ ورزشگاه یادگار امام تبریز


موعود بنیادی فر – قهرمان نجفی – محسن سلطانی – پیروز سیف الله پور – ناظر: محمود رفیعی


چهارشنبه ۲۹ دی ۹۵


سایپا تهران – ذوب آهن اصفهان ساعت ۱۶:۴۰ ورزشگاه پاس قوامین


شاهین حاج بابایی – تورج عیوض محمدی – رحیم شاهین – علی صفایی – ناظر: زاهد بحرینی


سیاه جامگان مشهد- پدیده خراسان ساعت ۱۵ ورزشگاه ثامن مشهد


علیرضا فغانی – حسین طالقانی – امیررضا آشورماهانی – محمد ملکی – ناظر: محمدجواد تقی پور


فولادمبارکه سپاهان- نفت تهران ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه نقش جهان اصفهان


حمید حاج ملک – حمید غمزه – فرهاد مروجی – جواد رحیم زاده – ناظر: خداداد افشاریان


فولاد خوزستان- پرسپولیس ساعت ۱۶:۴۰ ورزشگاه غدیر اهواز


محمدرضا اکبریان – سعید علی نژادیان – هادی طوسی – علی میرغفاری – ناظر: علی خسروی


گسترش فولادتبریز- ماشین سازی تبریز ساعت ۱۵ ورزشگاه بنیان دیزل تبریز


رضا کرمانشاهی – رضا سخندان – حسن یوسفی – ناصر جنگی – ناظر: ابراهیم میرزابیگی



جدول لیگ برتر




انتهای پیام/

ارسال نظر