صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
براساس استراتژی صنعت خودرو ایران در پسابرجام صورت گرفت؛

طراحی نخستین پژو 207i صندوق‌دار در ایران

گروه صنعتی ایران خودرو مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی و براساس استراتژی صنعت خودرو ایران در پسابرجام، ارتقا و طراحی محصولات جدید را در دستور کار قرار داده و بر همین اساس برای نخستین بار طراحی پژو207i صندوق دار در ایران را انجام داده که در نوع خود در جهان منحصر به فرد است. همچنین مدل جدیدی از خودروی دنا با عنوان دنا پلاس نیز طراحی شده است.
کد خبر : 151134

به گزارش گروه اقتصادی آنا، کیوان وزیری قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو در نشست طراحی نخستین پژو 207i صندوق دار در ایران و معرفی دنا پلاس که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: طراحی محصولات جدید از اهداف راهبردی گروه صنعتی ایران خودرو به شمار می آید و در این راستا دو محصول جدید 207i صندوق دار و دنا پلاس برای عرضه به بازار مهیا می شوند.


وی تاکید کرد: اجرای پروژه طراحی پژو207i صندوق دار در مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو 10ماه زمان و حدود500میلیارد ریال نیز هزینه داشته و پیش بینی می شود در نیمه نخست سال96 تجاری سازی شده و به بازار عرضه شود.


وزیری ادامه داد:پژو207i براساس تمایل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای صندوق دار و به عنوان یک خودروی خانواده طراحی شده است تا گامی جدید در راستای افزایش رضایت مشتریان و حفظ سهم بازار برداشته شود.


قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو با اشاره به تغییرات این محصول متذکر شد: تغییرات پژو 207i صندوق دار شامل سپرهای عقب جدید، اسپویلر، چراغ عقب جدید و دوربین دید عقب است. در این خودرو افزایش سطح استانداردهای ایمنی نیز مدنظر قرار گرفته است.


دنا پلاس با چهار ایربگ و سان‌روف


وی در ادامه این نشست گفت: همچنین متخصصان و مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو در مرکز طراحی و توسعه این خودروسازی، مدل جدیدی از محصول دنا را طراحی کرده اند.


وزیری با اشاره به این که طراحی خودروی دنا پلاس صرفا توسط کارشناسان ایران خودرو انجام شده است، تصریح کرد: در ساخت ماشین آلات مورد نیاز خط جدید تولید، همکاری هایی با شرکت های بین المللی صورت گرفته است.


وی همچنین به زمان و هزینه اجرای این پروژه هم اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه دنا پلاس 14ماه طول کشیده و ایران خودرو بیش از 500میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری کرده است. دنا پلاس نخستین خودروی داخلی است که با چهار ایربگ ساخته شده و از این جهت در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار دارد.


وزیری با بیان این که دنا پلاس دارای امکانات و تجهیزاتی است که برای نخستین بار در یک خودروی ساخت داخل با برند ملی وجود دارد،افزود: این محصول با طراحی و نصب کیسه های هوای جانبی، با چهار ایربگ وارد بازار می شود. همچنین دنا پلاس، نخستین محصول ملی است که با سان‌روف In-Built ،دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه ای جدید با مالتی مدیای فعلی به بازار عرضه می شود.


وزیری در پایان گفت: افزودن لامپ های ال ای دی به خودرو به عنوان چراغ دید در روز یا روزنما(daytime running lights) و نیز چراغ‌های کوچک (position lights) از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل آئودی، ب ام و، مرسدس بنز و ... هم دیده می شوند، از جمله تغییرات در چراغ های این خودرو به شمار می روند. در چراغ های عقب نیز تغییراتی، البته کم تر از جلو، اعمال شده و چراغ های کوچک نئونی در این قسمت نیز دیده می شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر