صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۵

مراسمی کبیر در سوگ امیر کرمانی

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور پرشور مردم کرمان و مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.
کد خبر : 151015

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از کرمان امروز، مردم دیار کریمان دیروز با حضور در مراسم بزرگداشت ارتحال رئیس فقید مجمع تشخصیص مصلحت نظام و پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی، با همدردی و عرض ارادت به بیت مرحوم هاشمی رفسنجانی ارادت خود را به این مرد بزرگ نشان داده و با این حضور چند ده هزار نفری به مقام معظم رهبری، فقدان این یار و رفیق دیرین را تسلیت گفتند.


بعد از ظهر دیروز مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور مسئولان استانی و مقامات محلی، دانشگاهیان، روحانیون و طلاب و جمع بسیاری از مردم داغدار شهر کرمان در مصلای امام علی شهر کرمان برگزار شد.




مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور جمعی از خانواده وی در مصلای کرمان برگزار شد با حضور خودجوش و پرشکوه مردم شهر کرمان از ساعت 15 تا 17 برگزار شد.


در این آیین حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری به عنوان سخنران و میهمان ویژه حضور داشت.


آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس هیات موسس و هیات امنای این دانشگاه و از چهره های شاخص و نخبه و فخر دیار کریمان بود و غم درگذشت وی برای مردم کرمان بسیار سنگین بود. به این لحاظ مردم دوستدار انقلاب از راه های دور و نزدیک و حتی از بخش های اطراف کرمان خود را در موعد مقرر به محل مصلای شهر کرمان رساندند تا در مراسم بزرگداشت و ترحیم بزرگمرد ایران و افتخار دیار کریمان شرکت داشته باشند.


مردم استان تقریبا از همه شهرستان ها در این مراسم حاضر شده بودند و در این بین، حضور مردم حتی از بخش های شمالی استان سیستان و بلوچستان نیز جالب توجه بود.



شرکت کنندگان در این آیین در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در مراسم اعلام کردند: آمده ایم تا با حضور خود در این مراسم از شخصیت و زحمات آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تجلیل به عمل آوریم و وحدت و یکپارچگی خود را که هدف بزرگ ایشان بود را به بدخواهان ایشان نشان دهیم و بار دیگر به جمهوری اسلامی رای «آری» دهیم.


بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم با بیان اینکه هنوز در باورمان نمی گنجد که شخصیت بی نظیری همچون ایشان را از دست داده ایم گفتند: ما اکنون سیاهپوش و عزادار مردی از سلاله بزرگان تاریخ ایران هستیم و به حق که ایشان امیر کبیر زمان بود.


در این مراسم حدود سنی خاصی وجود نداشت چراکه همه آمده بودند؛ از مرد و زن، پیر و جوان، استاد و محصل، پزشک و مهندس، هنرمند و صنعتگر و... جای جای مصلی نیز پوشیده شده بود از عکس ها و پوسترهای آیت الله هاشمی رفسنجانی و عده ای از شرکت کنندگان در مراسم نیز با تاج ودسته های گل و عکس های رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور یافته بودند.



حضور گسترده روسا، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم محسوس بود.


تلاوت روح بخش نوای قرآن مجید نیز به فضای بزرگداشت معنویتی دوچندان داده بود. بی اختیار به یاد چند سال قبل که ایشان در کرمان سخنرانی داشتند افتادیم که آن روز هم همه حضور داشتند.


در ابتدای مراسم ماموران انتظامات که نظم مراسم را بر عهده داشتند، زنان و مردان را با نظم خاصی به محل مصلی راهنمایی می کردند و برخی از تاج های گل به دلیل بیش از حد بزرگ بودن به سالن راه داده نشد. شخصیت های کشوری و استانی و مقامات محلی نیز به محل برگزاری آیین بزرگداشت آمده بودند.


با رسیدن خانواده آیت الله هاشمی به محل مراسم صدای صلوات بود که یکپارچه در محل مصلی طنین انداز شد و همگی با صلوات بر محمد و آل محمد به خانواده ایشان تسلیت گفتند.


آری مردم دیار کریمان دیروز با حضور در این مراسم و با همدردی و عرض ارادت به بیت مرحوم هاشمی رفسنجانی ارادت خود را به این مرد بزرگ نشان دادند و با این حضور چند ده هزار نفری به مقام معظم رهبری، فقدان این یار و رفیق دیرین را تسلیت گفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر