جبهه پایداری: پذیرش بازرسیها جزو خطوط قرمز نظام است
به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری آنا، متن این بیانیه بدین شرح است:
درخشش و موفقیتهای پی در پی جمهوری اسلامی ایران در زمینههای مختلف، مبتنی بر دانش و فناوریهای نوین و توانمندیهای علمی داخلی با اتکا به ایمان جوانان و دانشمندان جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت و رهبری حضرت امام خامنهای (مدظله العالی)، به رغم موانع و دشمنیهای نظام سلطه و بهویژه آمریکا و صهیونیسم بینالملل، ضمن بر هم زدن هژمونی غالب نظامهای دروغین لیبرال- سرمایهداری، مدل جدیدی از حاکمیت و مدیریت مبتنی بر دین را به جهانیان عرضه کرده است.
نفوذ استراتژیک و تأثیرگذار این الگو با گرایش و همآواییهای منطقهای و جهانی به ویژه ملتهای آزادی خواه، تنها بخش کوچکی از عظمت تمدن نوین اسلام بوده و نویدبخش آیندهای روشن در سایه تعالیم اصیل اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل مکتبهای ماتریالیستی و نسخههای تقلبی و دست ساخته نظام سلطه و صهیونیستی از اسلام از جمله جریانات تکفیری از قبیل داعش و در یک کلمه به تعبیر امام راحل(ره)، «اسلام آمریکایی» است.
حال با توجه به شرایط بسیار مهم و تأثیرگذار تاریخی و تمدنی و به تعبیر مقام معظم رهبری «پیچ تاریخی» و از طرفی با توجه به موقعیت جغرافیایی - سیاسی و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در نظام بینالملل، یکی از مهمترین بحثهای محافل سیاسی و اجتماعی در این ایام، موضوع مذاکرات هستهای بین ایران و گروه 1+5 است که بیتردید تأثیر آن محدود به مرزهای ایران نیست بلکه تأثیر و اهمیت تمدنی آن برای کلیه ممالک و ملل مستقل و به ویژه جهان اسلام بر هیچ چشم بینایی پوشیده نیست.
گره زدن همه یا اکثر مسائل کشور به مذاکرات هستهای و در نتیجه ایجاد حجم بسیار زیاد مطالبات در جامعه و عدم توجه به رویکرد مقاومسازی کشور از طریق راهبردهای ترسیم شده با رویکرد تکیه بر ظرفیتهای درونی و غفلت از اقدامهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی، خطای استراتژیکی بزرگی است که نه تنها منافع ملی را تأمین نمینماید؛ بلکه برخی از دستاوردهای عظیم ملت در این عرصه و روحیه توانمندی ملی را مورد تهدید قرار میدهد |
این موضوع در روزهای اخیر در قالب مطالبی مرتبط با محتوا و نتیجه مذاکرات، از نگاههای مختلف داخلی و خارجی و همچنین به شکل مطالبه عمومی در محاورات روزمره در قالب «تضمین حقوق هستهای ملت» به عنوان دستاورد عظیم ملی برابر آنچه در ان.پی.تی به عنوان حقوق هستهای ملتها آمده مطرح است.
متأسفانه برخی ابهامات موجود در مدت حدود یک سال و نیم مذاکرات به دلیل پنهانکاری و همچنین خدعهگریهای شیطانی طرفهای مقابل به خصوص آمریکا، موجب نگرانی عمیق و دغدغه از توافق نهایی مذاکرات در اذهان عمومی شده است. بر این اساس با رویکردی خیرخواهانه، ضمن تأکید بر همدلی و همزبانی دولت و ملت با مرور بخشی از فرآیندهای طی شده، مطالباتی را به شرح زیر اعلام میداریم:
1. گره زدن همه یا اکثر مسائل کشور به مذاکرات هستهای و در نتیجه ایجاد حجم بسیار زیاد مطالبات در جامعه و عدم توجه به رویکرد مقاومسازی کشور از طریق راهبردهای ترسیم شده با رویکرد تکیه بر ظرفیتهای درونی و غفلت از اقدامهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی، خطای استراتژیکی بزرگی است که نه تنها منافع ملی را تأمین نمینماید؛ بلکه برخی از دستاوردهای عظیم ملت در این عرصه و روحیه توانمندی ملی را مورد تهدید قرار میدهد. توجه جدی به این موضوع بنیادین در مدیریت اجرایی کشور و بازگشت به الگوی مقاومت ملت ما در طول حدود 36 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با موفقیت در عرصههای مختلف راستیآزمایی و به جهانیان شناسانده شده است، یکی از مطالبات مهم است.
2. گذشته تلخ اعتمادسازی بینتیجه دولت اصلاحات در پرونده هستهای و در مقابل، نادیده گرفتن حقوق هستهای ایران حتی در حد چند عدد سانتریفیوژ تحقیقاتی از سوی دشمن، اگر چه نشانگر بیتوجهی به توانمندی ملی و داخلی و به نوعی وادادگی در مبانی و سرسپردگی و اعتماد به دشمن به شمار میرفت، اما از طرفی روایتی دیگر از خدعهگری و زیادهخواهی غرب بود. حال بیتوجهی به تجربه گذشته و دلخوش کردن به اعتمادسازی از طریق رفع بدبینیها و ایجاد فضای تعامل در برابر دشمنی که به فکر تجزیه و فروپاشی جمهوری اسلامی ایران است نوعی سادهانگاری است.
3. ضمن اینکه اعتقاد داریم تیم مذاکرهکننده به مثابه سربازان این نظام در فضای جنگ دیپلماتیک در هماوردی سخت مبارزه میکنند و بایستی از آنان حمایت کنیم، برخی از اظهارت و اقدامات پیرامون مذاکره را نه تنها خالی از اشکال نمیبینیم بلکه تأکید داریم اقداماتی نظیر شفاف نکردن توافقات مورد اشاره در بیانیه لوزان به بهانه محرمانه بودن آن، در حالی که گزاره برگ (فکت شیت) طرف مقابل در همان روز منتشر میشود و محل استناد قرار میگیرد، نقدگریزی در مقابل دلسوزان نظام و جشن پیروزی گرفتن درباره بیانیه غیرالزامآور لوزان نه تنها جامعهپذیری مذاکرات را در آینده نزدیک دچار مشکل میسازد بلکه در زمان حاضر نیز بر خلاف منافع و امنیت ملی است.
4. آنچه در بیانیه غیرالزامآور لوزان منتشر شد، در داخل کشور توسط نخبگان و سیاستمداران مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت که نشان از برخی آسیبهای جدی در زمینه توافقات نهایی احتمالی دارد که باید در مذاکرات نهایی باید مورد توجه قرار گیرد.
5. عزیزان و دولتمردان! به اعتقاد شما محدودیتهای شگفتآور 10 ساله و 15 ساله و 25 ساله در بیانیه اخیر که منجر به تعطیلی یا نیمه فعال شدن کلیه مراکز هستهای میشود، پذیرفتن نطنز به عنوان تنها مرکز غنیسازی، تبدیل مرکز فردو از غنیسازی به یک مرکز تحقیقاتی و تغییر کیفیت و درصد غنیسازی آب سنگین اراک و ....(که در جای خود بحث فنی زیادی را میطلبد) به نحوی که راستی آزمایی این موضوعات با بازرسیهای سنگین و نامتعارف همراه شده است و ابهامات زیادی در این زمینه شکل داده است و در مقابل عدم تعهد مشخص و دقیق طرف مقابل به نحوی که هیچ الزامی برای اجرای آن داده نشده و همچنین خدعهگری و فریبکاری مسبوق به سابقه دشمن، با کدام رویکرد تضمین منافع ملی مطابقت دارد؟
6. چرا باید همه کشورهای دنیا امکان توسعه کمی و کیفی تحقیقات و صنعت هستهای را داشته باشند؛ لکن ملت ایران به شکل خوشبینانه بین 10 تا 25 سال باید از این حق مسلم که مبتنی بر پیمان ان.پی.تی نیز هست، محروم باشد؟ آیا حفظ دستاوردهای هستهای فرزندان این مرز و بوم که حتی جانشان راهم تقدیم این پیشرفت عظیم کردند، جزو منافع ملی مورد تأکید نمیباشد؟ آیا دولت محترم تضمینی برای اجرای تعهد از طرف مقابل گرفته است که میخواهد قدرت عمل و ابتکار به دست دشمن سپرده شود؟ آیا نباید از تجربه تلخ بعد از توافقنامه ژنو پند گرفت که اندک تعهدی که گروه 1+5 داشت، نه تنها انجام نداد بلکه با وضع افزون بر 100 مورد تحریم دیگر نشان داد اهل بدعهدی و از پشت خنجر زدن است.
7. به اعتقاد قاطبه ملت ایران، با این اوصاف کلی، بر تیم مذاکرهکننده فرض است که در فرآیندهای آتی مذاکرات با اصرار بر منافع و مصالح ملی، ضمن تأکید بر حقوق هستهای مندرج در ان.پی.تی مواردی همچون محدودیتهای اعلامی در مراکز غنیسازی از لحاظ کمیت و کیفیت را نپذیرند و مقدار غنیسازی مورد نیاز کشور را که از دستاوردهای صنعتی این فناوری تلقی میشود به هیچ وجه مورد مصالحه قرار ندهند.
چرا باید همه کشورهای دنیا امکان توسعه کمی و کیفی تحقیقات و صنعت هستهای را داشته باشند؛ لکن ملت ایران به شکل خوشبینانه بین 10 تا 25 سال باید از این حق مسلم که مبتنی بر پیمان ان.پی.تی نیز هست، محروم باشد؟ آیا حفظ دستاوردهای هستهای فرزندان این مرز و بوم که حتی جانشان راهم تقدیم این پیشرفت عظیم کردند، جزو منافع ملی مورد تأکید نمیباشد؟ |
8. همانگونه که قبلاً هم توسط مسئولان ارشد نظام مواردی گوشزد و توصیه شده است، رفع فهرست بلند تحریمهای هستهای و غیرهستهای به طور همزمان جزو متن مذاکره است و نباید زیر بار لغو تنها بخشی از تحریمهای هستهای که اثر چندانی در اقتصاد ایران ندارد آن هم پس از انجام همه تعهدها از سوی ایران به عنوان برآیند و نتیجه مذاکرات رفت و در نتیجه شاهد بدعهدی دشمن دبهگر و فریبکار از روی سلطهطلبی و بهانههای واهی چونان گذشته بود.
9. پذیرش بازرسیهای خارج از نظام ان.پی.تی و ایجاد رژیم جداگانه بازرسی مختص ایران، بر خلاف اصول بینالمللی و ایجاد دسترسی نامتعارف و خاص به صورت آنچه که در برخی از اظهارات دشمنان، عنوان شده جزو خطوط قرمز، به رنگ خون شهیدان است. تیم مذاکرهکننده بدانند در راستای تلاش برای حفظ اقتدار و ارزشهای بنیادین این مرز و بوم، ملت ایران تا پای جان ایستاده است و شما نمایندگان این ملت پرافتخار هستید.
10. جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن تأکید بر لزوم هوشیاری ملت عزیز و دولتمردان در حفظ منافع ملی در مقابل فریبکاریهای تاکتیکی دولتمردان آمریکا و مزدوران صهیونیسم در فضاسازی و فریبکاری در مذاکرات، با حمایت از تیم مذاکرهکننده به عنوان نمایندگان ملت بزرگ ایران اعلام میدارد، توافق خوب زمانی حاصل خواهد شد که رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نصبالعین قرار گرفته و دغدغههای منتقدین بر اساس شاخصهای تأمین منافع ملی در مواجهه با نظام بینالملل مرتفع شود.
والسلام علی من اتّبع الهدی
جبهه پایداری انقلاب اسلامی
94/2/6مطابق با 8 رجب 1436
انتهای پیام/