صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۵

ایران در سوگ یار دیرین امام و رهبری؛ بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در شهرهای کشور+ تصاویر/ 7

مجالس بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار و رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی از روزهای گذشته در مساجد واحدهای دانشگاهی، مساجد جامع، مصلی‌ها، حسینیه‌ها و .... شهرهای کشور به میزبانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و مشارکت دیگر نهادها و ارگان‌ها برگزار شده و یا در حال برگزاری است.
کد خبر : 150755

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این مراسم شخصیت‌هایی همچون روسای دانشگاه‌ها، امامان جمعه، مقامات لشکری فرماندار، شهردار، دیگر مسئولان و مدیران استانی و شهری، اقشار مردم و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا می‌کنند. روابط عمومی واحدهای دانشگاهی برای برگزاری مراسم در روزهای آتی نیز همچنان در سطح شهرها با نصب پوستر و اعلامیه اطلاع رسانی می‌کنند.


مراسم یادبود ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات با مشارکت دفتر امام جمعه و فرمانداری در مسجد جامع شهر قاین برگزار شد.


در این مراسم باشکوه سخنرانان با تمجید از شخصیت فرهیخته هاشمی رفسنجانی نقش موثر وی را در تمامی صحنه های قبل و بعد از انقلاب ستودند و وی را یکی از استوانه های نظام و سردار سازندگی و فرهنگی نامیدند.


در پایان ذاکران و مداحان به ذکر مصبیت پرداختند و برای آمرزش روح آن مرحوم طلب مغفرت کردند.


اقشار مختلف مردم و هیات رئیسه، تعدادی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بم در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس، امنا و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی در مسجد جامع صاحب الزمان(عج) بم شرکت کردند.


حجت‌ الاسلام سالاری کیا استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم که از سوی امام جمعه، فرماندار و مسئولان برگزار شد به ابعاد شخصیتی هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: «هاشمی جایگاه بسیار رفیع و ارزشمندی در میان مردم و مسئولین و حتی جوامع بین المللی داشت.»


وی با گله مندی و کم لطفی صدا و سیما اظهار کرد: «چرا در دو سه سال شخص هاشمی رفسنجانی را باید از انظار مردم دور کرد در حالی که می‌شد از راه و منش وی برای جذب جوانان استفاده کرد.» این مراسم باشکوه همراه با قرائت قرآن و مداحی بود.


مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، در مسجد حضرت ولی عصر دانشگاه آزاد اسلامی شیروان، با حضور هیأت رئیسه دانشگاه، کارکنان، استادان و دانشجویان با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید برگزار شد.


رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی شیروان در این مراسم از خاطرات درج شده وی در تفسیر موضوعی قرآن گفت و اظهار کرد: «وی معمولا در سلول انفرادی بود و امکانات تحقیق نداشت و یادداشت‌هایش را از سوی همسرش به خارج از زندان منتقل می‌کرد و همواره خوشحالی‌اش را از هم انس شدن با قرآن کریم در آن روزها ابراز می‌کرد چرا که حفظ 16 جزء از قرآن مجید رنج و ناملایمات زندان را بر وی آسان می‌کرد.»


حجت الاسلام قربان سینائیان اضافه کرد: «از جمله کتاب های تالیف شده از سوی هاشمی رفسنجانی می‌توان؛ امیر کبیر قهرمان مبارزه با استعمار، سرگذشت فلسطین، جهان در عصر بعثت، همبستگی امت اسلامی، آزاد اندیشی اسلامی و روشنفکری، جایگاه مساجد و ... را نام برد که هریک دنیایی حرف برای گفتن دارد.»


سینائیان درباره تشییع جنازه باشکوه هاشمی رفسنجانی گفت: «بعد از تشییع جنازه امام خمینی (ره) این تشییع جنازه باشکوه‌ترین و عظیم‌ترین مراسمی بود که تاکنون کشور به خود دیده است و خیل جمعیت نشان از محبوبیت وی در دلها و جایگاه ارزشمند وی در بین مردم دارد.»


وی اضافه کرد: «هاشمی کسی بود که همه هستی اش را برای پیروزی اسلام و انقلاب داد و مردم قدرشناس ایران سپاسگزاری باعظمتی را به نمایش گذاشتند.»


سینائیان افزود: «از هوش و درایت و سیاست وی بسیار سخن گفته شده و از مهمترین دستاوردهای ایشان بنیانگذاری دانشگاه آزاد اسلامی است که اکنون بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به حساب می آید و سبب جلوگیری از فرار مغزها و خروج ارز از کشور شده است.»


هیأت رئیسه، اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان با حضور پرشور در مراسم سوگواری ارتحال مرحوم هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی که در مسجد جامع شهرستان بیله سوار مغان و با حضور پرشور مسئولان و مردم قدرشناس مرزنشین شهرستان بیله سوار مغان و با قرائت قرآن و مداحی، عزاداری و سخنرانی قیاسی امام جمعه شهرستان بیله سوار مغان برگزار شد یاد و خاطر و زحمات آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول حیات با عزت وی گرامی داشته شد.


در پایان این مراسم دکتر ایوب سرافراز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان با حضور در جمع دانشگاهیان و با ذکر خدمات و جانفشانی های هاشمی رفسنجانی که در پیام رهبری انقلاب به زیبایی تصویر شده بود پرداخت و مراسم وداع با هاشمی رفسنجانی را از حماسه های ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست که درخور شأن و منزلت وی برگزار شد.


امام جمعه شوشتر در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیانگذار و رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور فرماندار، امام جمعه شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و فرمانده نیروی انتظامی و با حضور رئیس، هیات رئیسه، کارکنان و اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و مسئولان شهری و مردم شریف و قدرشناس در مسجد جامع دزفول برگزار شد، گفت: رفسنجانی فقیهی عالم و آگاه بود که از محضر بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی، امام راحل(ره) و علامه طباطبایی بهره برد.


حجت الاسلام شکراله سلیمانی سه ویژگی شاخص مردان خدا را مبارزه با جهل، مبارزه با نفس و مبارزه با دشمن بیان کرد و افزود: این شخصیت وارسته انقلاب و نظام دارای این سه ویژگی بارز بود که وی را برجسته کرد.


وی عشق به مردم، انقلاب و شهدا را از دیگر ویژگی های شخصیتی رفسنجانی برشمرد و گفت: معنای این ویژگی ها باور و اعتقاد به ولایت است.


امام جمعه شوشتر به توطئه دشمنان علیه روحانیت پرداخت و افزود: دشمن در دورانی تبلیغ می کرد روحانیت در مبارزه احتیاط می کند اما آن کسی که این نظریه را خنثی کرد هاشمی بود.


سلیمانی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی با وفاتش نیز به انقلاب خدمت کرد، افزود: این شخصیت بزرگ همانگونه که در دوران مبارزه قبل از انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و دوران بعد از جنگ در خدمت نظام و انقلاب بود با وفاتش نیز با ایجاد وحدت و همدلی بین مردم، به انقلاب خدمت کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر