صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

پرداخت هزینه‌های ارتقای مهارت کارگران از محل بیمه بیکاری

مدیر کل حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هزینه های مربوط به بازآموزی، تجدید و ارتقای مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری از محل بیمه بیکاری پرداخت می شود.
کد خبر : 150497

به گزارش گروه اقتصادی آنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، کریم یاوری از گسترش چتر حمایت اجتماعی از کارگران بیکار شده که قبلاً شاغل بودند خبر داد و افزود: حدود 220 هزار نفر از کارگران که بدون میل و اراده از کار بیکار شده اند زیر چتر حمایت مقرری بیمه بیکاری قرار دارند.


وی افزود: بیمه شدگانی که به علت تغییرات ساختار اقتصادی بنگاه بیکار شوند با تایید شورایعالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.


مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید ، جابه جایی کارگاه و ماشین آلات برای کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیستم های اقتصادی و اجتماعی دولت، تغییر ساختار تلقی می شود و با تایید شورایعالی کار کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.


یاوری خاطرنشان کرد: مطابق جدول ماده 7 قانون بیمه بیکاری کارگران مجرد حداقل 6 و حداکثر 36 ماه و کارگران متاهل حداقل 12 و حداکثر 50 ماه است که با داشتن شرایط سابقه پرداخت حق بیمه و مقرری بیمه بیکاری از روز اول بیکاری قابل پرداخت است.


وی با تاکید بر اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکلف به آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار است افزود: سازمان فنی و حرفه ای باید با در اولویت قرار دادن بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری ، زمینه ارتقای مهارت آنها را فراهم کند.


مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری تاکید کرد: هزینه های مربوط به بازآموزی و تجدید و ارتقای مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری پرداخت می شود.


وی همچنین از معرفی حدود 25 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری طی 9 ماه سال جاری برای کسب مهارت های فنی و حرفه ای و بازآموزی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر