صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۵

انتظار سهامداران برای رونق معاملات

با نزدیک شدن به زمان ارائه گزارش های 9 ماهه شرکت های بورسی، افزایش ابهام ساخت سیاسی داخلی و نزدیک شدن به شروع به کار رسمی رئیس جمهور جدید آمریکا از جمله مواردی است که احتیاط را در دستور کار معامله گران بورس قرار داده است. با این وجود رونق معاملات در هفته آینده با توجه به تثبیت قیمت ارز نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود.
کد خبر : 150149

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، به هر ترتیب آخرین روز کاری هفته با افزایش محدود 12 واحدی شاخص کل و سبز پوش شدن اکثر نمادهای بورسی همراه بود . البته در مقابل این افزایش 12 واحدی، شاهد کاهش 279 واحدی در شاخص بازار دوم بودیم.


این موضوع به معنای واکنش متفاوت حقیقی ها و حقوقی های بازار است. به عبارتی درحالی معاملات کد به کد حقوقی‌های بازار مانع کاهش های بیشتر شاخص کل در آخر هفته رخوت انگیز رکودی اواخر دی ماه شد که معاملات حقیقی های بازار بیشتر سمت عرضه را انتخاب کرده است.


آمار روزانه بورس


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز دوشنبه،‌ با افزایش 12 واحدی روی رقم 78 هزار و 622 واحد ایستاد.


همچنین در روند معاملات امروز، شاخص آزاد شناور 40 واحد، شاخص کل هموزن 12 واحد و شاخص قیمت هم وزن نیز 10 واحد، شاخص بازار اول 63 واحد و شاخص قیمت وزنی ارزشی 4 واحد افزایش را به ثبت رساندند و در مقابل شاخص بازار دوم 279 واحد کاهش را تجربه کرد.


در معاملات آخرین روز کاری هفته، شرکت های پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران و پتروشیمی فجر بیشترین تاثیر نزولی را بر دماسنج بازار داشتند و در طرف مقابل شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، توسعه معادن و فلزات، ملی صنایع مس ایران و مخابرات ایران بیشترین تاثیر مثبت را در نوسانات شاخص کل از خود به نمایش گذاشتند.


در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین(تاپیکو)، روز دارو(دروزح)،سیمان کردستان(سکردح)،سایپا شیشه(کساپاح)، شرکتهای قند نیشابور(قنیشا) و صنایع جوشکاب یزد(بکاب) متوقف شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران(وصناح)، بین المللی محصولات پارس(شپارس)، لبنیات کالبر(غالبر) آماده انجام معامله شدند.


همچنین در پایان معاملات روز چهارشنبه، عنوان برترین گروه های صنعت به گروههای خودرو، فلزات اساسی، فرآورده های نفتی، کانه فلزی و محصولات فلزی اختصاص یافت.


بیشترین افزایش قیمت را در نماد شرکت های تولیدی مهرام، ملی سرب و روی ایران، معادن بافق و آبسال شاهد بودیم و درمقابل نماد شرکت های لبنیات کالبر، سیمان ایلام، تولید محور خودرو، سیمان شمال و پالایش نفت اصفهان بیشترین کاهش قیمت را به نام خود به ثبت رساندند.


در بازارهای جهانی روز گذشته بعد از ریزش 4 دلاری قیمت نفت شاهد بهبود قیمت این کالای استراتژیک هستیم. به طوری که هر بشکه نفت برنت با رشد 13 سنتی به 53 دلار و 75 سنت رسید. اما در بازار جهانی طلا روند رو به رشد متعادل کماکان ادامه دارد به طوری که قیمت جهانی هر انس طلا با رشد 47 سنتی به 1188 دلار رسیده است.


در بازار فلزات اساسی نیز از میان 5 فلز کلیدی روی و نیکل با افت قیمت و در مقابل آلومینیوم، سرب و مس با رشد قیمت مواجه شدند.




انتهای پیام/

برچسب ها: بورس شاخص کل
ارسال نظر