صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۵
در پیام‌های جداگانه صورت گرفت

تسلیت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ 7

روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، استادان، کارکنان، دانشجویان، تشکل‌ها و مجامع دانشگاهی در پیام‌هایی جداگانه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی را تسلیت گفتند و با برگزاری مراسم یاد وی را گرامی داشتند.
کد خبر : 149796

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متن پیام‌های تسلیت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و گزارش برگزاری مراسم مختلف در شهرهای کشور به این شرح است:


دکتر مهرداد گودرزوند چگینی سرپرست دبیرخانه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان: ارتحال عالم ربانی، مجاهد نستوه، یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، استوانه انقلاب ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، شخصیتی بی نظیر در دوران معاصر و موثرترین چهره اثرگذار در صلح و دوستی و توسعه ایران اسلامی و بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) تمامی مردم شریف ایران و آزادگان جهان و جامعه دانشگاهی و بالأخص خانواده دانشگاه آزاد اسلامی را غرق در ماتم نمود.


این ضایعه بزرگ و جبران ‌ناپذیر را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و بیت مکرم آن حضرت، مردم شریف ایران، ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی و بالأخص خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در سوگ پدر معنوی خود نشسته است، تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای آن عالم ربانی علو درجات ، رحمت و غفران واسعه الهی را مسألت می نمایم.


دکتر محمّدقربان کیانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان: بی‌گمان ارتحال جانگداز و ملکوتی عالم ربانی و مجاهد نستوه، آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی یار وفادار امام راحل (ره) و رفیق دیرین و همسنگر رهبر معظم انقلاب، بزرگمرد تاریخ معاصر، سردار سازندگی ایران اسلامی، امیرکبیر زمان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیانگذار شجرۀ طیبۀ دانشگاه آزاد اسلامی که عمر بابرکت وی پیش از انقلاب در مبارزه با رژیم ستمشاهی طاغوت و هم پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی در جهت صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق آرمانهای بلند امام و شهدا سپری شد، از آنجا مایه تأسف و تأثر مضاعف خواهد بود که یاد و نام وی در کسوت مردی روحانی و سیاستمداری اثرگذار با ایفای مسئولیت‌های خطیر در صحنه مدیریت کلان کشور، ادارۀ هشت سال حماسۀ دفاع مقدس و اعتلای انقلاب اسلامی و عبور از بحران‌های گوناگون و خنثی‌سازی دسایس استکبار جهانی، با تلاشی همه جانبه و نقشی بی‌بدیل و انکارناپذیر، آنچنان در ذهن و خاطرۀ مردم قدر‌شناس و حافظه تاریخی ایران اسلامی به ثبت رسیده که به مصداق تعبیر إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ از امیرالمؤمنین، علی (ع) و اشارت مقام معظم رهبری در پیام تسلیت وی، مصیبت فقدان او در کنار مردم شریف ایران هرگز جبران نخواهد شد.


از همین‌ روی شایسته است تا روحانیّت معظم، نخبگان اُمت اسلامی، فرهیختگان جامعه و دانایان دانشگاهی، ضایعۀ جانکاه فقدان این رادمرد فقید و پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی را نخست به پیشگاه مقدس بقیه‌الله الاعظم (عج) و نائب بر حق آن، مقام معظم رهبری و ملت شریف و بزرگ ایران و به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت و تعزیت عرض کرده و پس‌آنگاه با طلب صبر جمیل و اجر جزیل بر این ثلمه برای بازماندگان سوگوار از خاندان بزرگ هاشمی رفسنجانی، از درگاه احدیّت برای علوّ درجات و غفران الهی آن نیکمرد تاریخ معاصر اسلام و انقلاب، دست به دعا و تمنا باشیم.


هیات رئیسه، کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود: با دریغ و افسوس بسیار، ضایعه تاسف بار رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار صدّیق امام و رهبری و بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی که از دستاوردهای زندگی آن بزرگمرد است سبب تالم و تاثر خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی شد.


بدون تردید خدمات ارزنده و ماندگار و اقدامات آن یار دیرین امام و انقلاب و همگام با مقام معظم رهبری در سنگرهای مختلف نظام جمهوری اسلامی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی با تربیت ده‌ها هزار نیروی کار متخصص، و مجاهدت‌های وی در پیشبرد مبارزات تاریخی ملت بزرگ ایران و نیز کوشش خستگی‌ناپذیر در راه اندازی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دیوان عدل الهی ثبت و ضبط شده و بر کارنامه پربار آن فقیه مبارز و پدر دانشگاه آزاد اسلامی خواهد افزود.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود به عنوان عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی با عرض تسلیت به پیشگاه ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و خانواده معزّز هاشمی رفسنجانی و دانشگاهیان به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، علو درجات آن فقید سعید را از بارگاه احدیت مسالت می‌نماید.


دکتر سیدحسین قربانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود: رحلت عالم ربانی، یار دیرین انقلاب، امام و رهبری، آیت اله هاشمی رفسنجانی ریاست فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیانگذار، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاداسلامی مصیبتی بس جانفرسا و عظیم است. بدون شک نقش پررنگ و بی‌بدیل وی هیچگاه از ذهن تاریخ فراموش نخواهد شد و سهم آن یار مهربان انقلاب در مجاهدت‌های بی‌دریغ مبارزات قبل، حین و پس از انقلاب بر هیچکس پوشیده نیست.


وی مبارزی شجاع، عالمی پارسا، سرداری سازنده، مجاهدی نستوه و همراهی ارزشمند برای انقلاب به شمار می‌رفت که در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های کلیدی کشور همواره یار و یاور دیرین امام و رهبری بود. این مصیبت جانکاه را که در شب وفات فاطمه معصومه (س) رخ داد به ساحت مقدس ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، همسر مکرمه، فرزندان و بیت معززوی، جامعه بزرگ روحانیت، مردم شریف ایران و به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، استادان، کارکنان و دانشجویان تسلیت و تعزیت عرض کرده و علو درجات را برای آن سفر کرده از درگاه خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.


مهندس محمود قدرتیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم: نقش ممتاز مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در شکل گیری انقلاب اسلامی، دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی، استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عرصه‌ها و حوادث گوناگون و خطیر پس از انقلاب بی‌بدیل بوده و بی‌تردید ملت شریف، یار صدیق، باوفا و صمیمی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را فراموش نخواهند کرد و همواره یاد و نام او بر تارک تاریخ حماسی این مرز و بوم خواهد درخشید.


درگذشت رئیس فقید هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، چنان برای آحاد ملت ایران بویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.


این جانب با عرض تسلیت مجدد برای وقوع این حادثه تلخ و درگذشت جانکاه آیت الله هاشمی رفسنجانی و طلب آمرزش و مغفرت برای وی، صبر و بردباری را برای خانواده وی مسالت دارم.


دکتر صدرالدین متولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور: ارتحال جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، یار دیرین امام خمینی (ره)، انقلاب و رهبری، مایه تاسف، تاثر و تالم عمیق جمهوری اسلامی ایران شد.


آن فقید سعید از چهره‌های مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی و در بیش از نیم قرن مبارزه و مجاهدت، وحدت‌بخش نیروهای انقلابی بود که با حضور در عرصه‌های گوناگون همواره در راه خدمت به مردم از هیچ سعی و کوششی دریغ نورزید.


آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری بود و انقلاب از آغاز با نام او پیوند یافت. یاد و خاطره وی تداعی‌گر روزهای پیروزی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تلاش‌های دلسوزانه وی برای مجد و عظمت ایران اسلامی همواره بر تارک تاریخ این سرزمین خواهد درخشید.


اینجانب مصیبت و ضایعه عظمای رحلت مجاهد نستوه و دلسوز انقلاب اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، دانشگاهیان و به ویژه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی و نیز خانواده وی تسلیت و تعزیت عرض کرده و برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت می‌نمایم.


دکتر سید کورش سرورزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی (ره) و پشتوانه و رفیق رهبری در سالهای پر تلاطم انقلاب به ملکوت اعلا پیوست. یاد و خاطره این عالم مجاهد و انقلابی نستوه که عمر پر برکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت‌های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد همیشه در ذهن‌ها خواهد ماند.


در حقیقت، نام هاشمی با انقلاب، فرماندهی جنگ تحمیلی، سازندگی پس از جنگ و خصوصا صحنه علم و دانش عجین شده است. نمونه بارز آن، دانشگاه آزاد اسلامی است که به پیشنهاد وی و تایید امام خمینی (ره)، نضج و در اقصی نقاط کشور توسعه و اکنون بعنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری بر تارک جهان اسلام می‌درخشد.


‎درگذشت این چهره اثر گذار انقلاب را به همه مردم شریف، ولایی و فرهنگی شهرستان جهرم، به ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان واحد جهرم تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم غفران واسعه الهی را مسئلت داریم.


دکتر ناصر سراج خرمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول: ارتحال ملکوتی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و انقلاب پس از سال‌ها مجاهدت در راه استقلال، سازندگی و آبادانی ایران اسلامی را به مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران اسلامی، بیت معزز و به ویژه جامعه دانشگاهی و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در سوگ پدر معنوی خود نشسته تسلیت عرض می‌کنم.


وی علاوه بر تلاش‌های سیاسی و مدیریتی، در دوره‌های دشوار تاریخ انقلاب مسئولیت‌های سنگینی بر دوش داشتند و در همه‌ حوادث و قضایای مهم دوران حیات مبارک امام راحل (ره) و زعامت مقام معظم رهبری در شمار فعالان و خدمتگزاران برجسته کشور به‌شمار می‌­رفتند. فعالیت‌های فرهنگی و راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی نیز صفحات مهمّی از زندگی پربار وی را تشکیل می‌­دهد.


دکتر قاسمی پیربلوطی، دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در رسانه‌های استانی و محلی با عرض تسلیت به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مردم فهیم ایران اسلامی، خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی (دانش آموختگان، دانشجویان، کارکنان و استادان)، ریاست و معاونان محترم دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده گرامی و بزرگوار وی به جهت ضایعه بسیار بزرگ ارتحال عالم جاهد نستوه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که بعد از درگذشت امام راحل (ره) غم بزرگی به آحاد مردم خصوصا فرهیختگان و دانشگاهیان تحمیل شد؛ از مردم شریف، شهید پرور و قدر‌شناس استان چهارمحال و بختیاری برای شرکت در مراسم ترحیم و بزرگداشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی استان در تاریخ ٢١ سه شنبه مصلی بروجن ساعت ٢ تا ۴ بعداز ظهر؛ تاریخ ٢٢ دی چهارشنبه ساعت ١٠ تا ١٢ در مصلی بزرگ شهرکرد؛ ۵ شنبه ساعت ١٠ تا ١٢ مصلی شهر فارسان برگزار می‌شود دعوت به عمل می‌آید تا گردهم آمده و به سوگ غم این عزیز دست رفته بنشینیم و به پاس تمامی تلاش‌ها، مبارزات، فعالیت‌ها و افتخارات وی ، برای شادی روح پاک این بزرگوار تلاوت قران، ذکر حمد و سوره و دعا داشته باشیم.


در همین راستا طی جلساتی که در ستادهای استانی و شهرستانی «مراسم ارتحال حضرت ایت الله هاشمی» در شهرهای مختلف استان توسط استاندار، نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه‌ها، فرماندار‌ها و روسای ادارات و سازمان‌های دولتی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد مقرر گردید مراسم ترحیم و بزرگداشت این عالم جاهد و نستوه توسط دانشگاه آزاد اسلامی در مصلی شهرهای مختلف استان طی روزهای ٢١ تا ٢٣ به نحو باشکوهی برگزار شود.


دکتر مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هماهنگی، هیات رئیسه، کارکنان، استادان و دانشجویان سما استان خوزستان: ارتحال یار دیرین امام (ره) و رهبری معظم انقلاب، روحانی مبارز، عالم ربانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیانگذار و رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد‌ اسلامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موجب اندوه فراوان شد.


بدون شک نقش اساسی این مجاهد نستوه در مبارزه با رژیم ستمشاهی، شکل گیری و پیشبرد نهضت اسلامی به رهبری امام راحل و عظیم‌الشان و همچنین خدمات ارزشمند وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه‌ها و مسئولیت‌های گوناگون سیاسی، هیچگاه از شناسنامه ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی و خاطره مردم انقلابی ایران محو نخواهد شد.


این ضایعه بزرگ را به خانواده داغدار آن عالم فقید، رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و سما و مردم ایران تسلیت عرض کرده از خداوند متعال برای وی، علو درجات و برای خانواده‌ این فقید صبر و شکیبایی مسئلت داریم.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز: به راستی که انقلاب سنگ زیربنای خود، نظام یکی از ارکان رکین خود، رهبری همگام و همسنگر خود و ملت خادمی صدیق را از دست داد. شخصیتی که تمام مسئولیت‌های کلیدی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی در کارنامه مشحون از تلاش و کوشش خود داشت و هوش وافر، صمیمیت کم نظیر و آرامش مثال زدنی او از وی شخصیتی محبوب ساخته بود. کسی که دغده اصلیش مردم بود و در طول دوران زندگیش، خدمات شایان و گرانبهایی به ایران اسلامی کرد و القابی چون سردار سازندگی و امیر کبیر ثانی به راستی که زیبنده وی بود و سرانجام در شب وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با ایام شهادت امیر کبیر از جمع ملت به سوی مراد خود حضرت امام راحل کوچ کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز درگذشت جانگداز رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی که در واقع پدر معنوی این دانشگاه بود را به مقام معظم رهبری و عموم مردم ایران به ویژه به بیت شریف آیت الله هاشمی تسلیت عرض می‌کند و برای وی آرزوی همنشینی با انبیاء و شهداء و صلحاء دارد. قدر آیینه بدانیم چو هست، نه در آن وقت که افتاد و شکست.


دفتر بسیج دانشجویی حوزه حضرت امیر (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری: رحلت مجاهد نستوه، یار دیرین انقلاب، امام خمینی «قدس سره» و همراه مقام معظم رهبری در کوران حوادث انقلاب باعث تأثر و تأسف عمیق شد. بدون شک مجاهدت‌های مثال زدنی هاشمی رفسنجانی در تکوین و استمرار نهضت امام «قدس سره» و نقش ستودنی‌اش در پیروزی انقلاب اسلامی هرگز از یاد‌ها نخواهد رفت.


دفتر بسیج دانشجویی حوزه حضرت امیر (ع) دانشگاه یادگار امام (ره) شهرری این مصیبت و ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و مراجع عظام تقلید و مسئولین اجرایی واحد دانشگاهی تسلیت می‌گوید و اعلام می‌دارد در تمامی مراسمی که برای بزرگداشت این بزرگوار برگزار می‌شود همراه و همگام با مسئولان اجرایی واحد دانشگاهی شرکت می‌کند. باشد به فرموده مقام معظم رهبری غفران و رحمت و عفو الهی را از صمیم قلب برای وی تمنا می‌کنیم.


دکتر کامران امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران: ارتحال ناگهانی و جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی در شب شهادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، ملت شریف ایران اسلامی را غرق در حزن و اندوه ساخت. رحلت این مبارز خستگی ناپذیر، دانشمند ارزنده، عالم عالیقدر و یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب که عمر پر برکت خود را در به ثمر نشاندن و بالندگی هرچه تمام‌تر انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران سپری کرد، مایه تاسف، تاثر و تالم عمیق شد.


بی‌شک تاریخ ایران هرگز نام بلند آوازه وی را از یاد نخواهد برد. این جانب ارتحال یار دیرین امام (ره) و رهبرى، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیانگذار، رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی را به همه مردم شریف ایران اسلامی، خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، دلدادگان نظام اسلامى، خانواده شریف وی و به ویژه رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض مى‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند: خبر غم‌انگیز درگذشت حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، ریاست فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، آحاد مردم ایران و استکبارستیزان جهان اسلام را در اندوه و ماتم فرو برد.


بی‌گمان حافظه مردم و تاریخ معاصر ایران خدمات ارزنده و راهگشایی‌های ایشان در بن‌بست‌ها و گردنه‌های دشوار دوران قبل و پس از انقلاب اسلامی را برای همیشه به یاد خواهد سپرد.


دانشگاهیان واحد دماوند خاطره سبز حضور آن مجاهد و مبارز نستوه سفرکرده در این واحد دانشگاهی در دهه گذشته و به ویژه شهریور سال جاری را فراموش نخواهند کرد.


رئیس، معاونین، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری، خانواده و نزدیکان وی، آحاد ملت شریف ایران و جامعه دانشگاهیان سراسر کشور تسلیت عرض کرده و رحمت بی‌پایان الهی را برای آن مجاهد بزرگ آرزومندیم.


برپایی مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دماوند- در پی ارتحال یار دیرین انقلاب، امام و رهبری و با هماهنگی دکتر محمود صفری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، مراسم بزرگداشتی از سوی فرمانداری شهرستان دماوند، دفتر امام جمعه دماوند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در روز ۵ شنبه، ساعت 10/30 صبح در مسجد جامع دماوند برگزار خواهد شد.


دکتر حسین میلادیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان: هیچگاه فراموش نمی‌کنیم اراده آن مرد آهنین که با دستان خالی و با دم مسیحایی امام راحل (ره)، انقلابی در ارتقا علمی و آموزشی جوانان این کشور بوجود آورد و با راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی آن را به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل کرد.


برای گرامیداشت زحمات ۶۰ ساله این مجاهد فی سبیل اله، مراسمی در روز چهارشنبه ساعت ۱۱ در مسجد پیامبر اعظم (ص) این واحد دانشگاهی با حضور گسترده امت قدر‌شناس شهرستان سروستان، مسئولان و استادان و دانشجویان برگزار خواهد شد. سخنران این مراسم حجت الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه شهرستان سروستان است.


مراسم ترحیم و بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین و همکاری امام جمعه، فرمانداری و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


مراسم ترحیم و بزرگداشتی به مناسبت رحلت جانسوز فقیه مجاهد، مجاهد نستوه و شجاع، مصلح میانه رو و دوراندیش و مردمدار، اسطوره پایداری برکلمه حق، یار دیرین امام(ره) و مقام معظم رهبری و بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور پرشکوه هزاران نفر از همه گروه‌ها و اقشار مردم شهیدپرور خمین، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع این شهرستان برگزار شد.


در این مراسم ترحیم و بزرگداشت باشکوه که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین و همکاری و همراهی امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، هیأت‌رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین و آموزشکده سما خمین برگزار شد، حجت الاسلام حسینی امام جمعه خمین با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و بیان مواردی درباره شخصیت این بانوی بزرگوار، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را مجاهد خستگی ناپذیر قبل و بعد از انقلاب و از یاران دیرین امام و رهبری معظم انقلاب دانست که برای تحقق اسلام و پیروی انقلاب مجاهدت کرد و در دوران ستم‌شاهی زندان‌ها و شکنجه‌ها به جان خرید تا به رسالت اصلی‌اش عمل کند و همین‌طور لقب سردار سازندگی را شایسته وی دانست.


معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خمین نیز پیام تسلیت مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری را قرائت کرد و مداح اهل بیت به مدیحه‌ سرایی و عزاداری پرداخت.


این مراسم به پاس قدردانی از زحمات بی‌دریغ و ممارست‌های خستگی‌ناپذیر این قهرمان ملی و اندیشمند اسلامی، مدافع به حق و راستین جمهوریت و اسلامیت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ابراز همدردی با بیت معزز وی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر